Etiquetatge incorrecte
Alerta sanitària per cacauets i anacards en una barreja de fruita seca
Es tracta d’un producte de la marca Jumbo i es recomana que tots aquells al·lèrgics a aquesta fruita seca s’abstinguin de consumir-lo

zentauroepp28249034 frutos secos190722111045
L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha advertit les persones amb al·lèrgia als cacauets i els anacards de la presència d’aquesta fruita seca en una barreja sense sal de la marca Jumbo, que no informava sobre això en l’etiquetatge.
Aquest producte s’ha venut a diversos països, Espanya n’és un, i s’ha distribuït sobretot al País Valencià. La notificació va arribar des dels Països Baixos, que durant un control intern de l’empresa es va detectar la presència d’aquesta fruita seca que no estava inclosa en l’etiquetatge i per això van decidir avisar les autoritats.
Notícies relacionadesL’alerta sanitària ha sigut enviada a través del canal ràpid del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI) per retirar del mercat aquests productes. AESAN, mitjançant Twitter, ha donat totes les dades sobre el producte.
⚠️Advertencia exclusivamente para personas alérgicas a los CACAHUETES y/o a los ANACARDOS.
— AESAN (@AESAN_gob_es) 20 de enero de 2022
➡️Presencia no declarada en el etiquetado de mezcla de frutos secos sin sal. Marca Jumbo. Ver detalles del producto implicado.⬇️
🚫 No consumir eres alérgico/a.
📌https://t.co/9YOwjzC2ET pic.twitter.com/3ywOHrfN4M
Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques als cacauets i/o els anacards que no consumeixin aquest producte, per a la gent que no sigui al·lèrgica no els suposa cap tipus de risc.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE