Algunes preguntes
¿Com puc fer-me donant d’òrgans?
A Catalunya, l’organisme responsable de la donació d’òrgans és l’Organització Catalana de Transplantaments (Ocatt)

A Catalunya, l’organisme responsable de la donació d’òrgans és l’Organització Catalana de Transplantaments (Ocatt), amb qui es pot contactar a través del telèfon 93 339 83 03 o bé a la web transplantaments.gencat.cat.
Segons el Banc de Sang i Teixits, «la legislació espanyola és molt progressista en aquest aspecte i contempla que qualsevol ciutadà és donant d’òrgans i teixits en potència si no manifesta el contrari». Així, tant a Catalunya com a Espanya, no és necessari presentar cap document firmat prèviament pel difunt.
En qualsevol cas, el que sí que es requereix per procedir a l’extracció és l’autorització dels familiars. Per aquesta raó, és important que la família i els amics pròxims del donant potencial coneguin la seva voluntat.
El potencial donant sí que pot aconseguir el carnet de donant, que és un element simbòlic que ajuda a evidenciar la seva voluntat de donar òrgans i teixits en el moment de la mort. En tot cas, és un carnet que no compromet la persona i que es pot eliminar en qualsevol moment si, per la raó que sigui, hi ha un canvi d’opinió. El fet de portar el carnet de donant amb la documentació personal ajuda a reafirmar i testimoniar la decisió. Es pot descarregar aquí.
La voluntat de donar també es pot deixar en el registre de voluntats anticipades, ja que d’acord amb la llei de consentiment presumpte, no és necessari un registre de donants. Es pot accedir als tràmits aquí.
A més del trasplantament procedent de donant cadàver, un pacient també pot rebre un òrgan o un teixit de donant viu.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- La crisi habitacional El Pla Estatal de Vivenda triplicarà la inversió fins als 7.000 milions
- Projeccions econòmiques El Govern i el Banc d’Espanya eleven la previsió de creixement
- Cita empresarial Barcelona Global reuneix 1.500 professionals de 90 nacionalitats
- Farmacèutiques La japonesa AGC Pharma Chemicals inaugura una planta a Malgrat de Mar
- Sector bancari El BBVA confia que el Govern perdi el seu poder per vetar una futura fusió