Coronavirus
El Govern dona per fet que haurà d’ampliar l’ús del passaport Covid
El Govern escrutarà les dades dels pròxims dies abans d’aplicar la mesura

«La mesura no està tancada, almenys no amb caràcter immediat». Són paraules de la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, sobre l’ampliació del passaport Covid, donant a entendre que, si en els pròxims dies i setmanes les xifres de la pandèmia continuen empitjorant, i hi ha a l’horitzó un macropont al desembre, aquesta extensió del requeriment del document acreditatiu de la vacunació serà requerit.
«Som conscients que això pot suposar una limitació de drets, però si es pren aquesta decisió és per evitar endurir les restriccions, com la disminució d’aforaments, que també porten dèficit d’aquests mateixos drets», va explicar Plaja.
I és que el coronavirus segueix en ascens a Catalunya, amb el doble de contagis que fa dues setmanes i un augment de la tensió hospitalària. Les dades concretes d’aquest dimarts, facilitades per Salut, indiquen que aquest augment hospitalari segueix, tant en ingressats com en ucis, que s’acosten al centenar. El 70% dels ingressats no estan vacunats. En concret, la xifra d’ingressats és de 386, davant els 376 d’ahir. A les unitats de crítics hi ha 96 persones, mentre que en l’últim comunicat n’eren 90.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos