¿Quins efectes secundaris pot tenir la vacuna de la grip?
A partir d’aquest dilluns, 25 d’octubre, comença la campanya de vacunació de la grip, marcada aquest hivern per la coincidència amb l’administració de la tercera dosi de la vacuna de la Covid. Els experts consideren que els dos fàrmacs es poden inocular alhora, però cal tenir en compte i recordar que existeix possibilitat d’efectes secundaris.
Els centres especialitzats en vacunació i malalties infeccioses consideren que les reaccions adverses causades per la prevenció de la grip són lleus i desapareixen en pocs dies sense necessitat d’haver de prendre mesures.
Els més habituals són aquests:
Mal de cap.
Dolor o inflamació al lloc de la punxada.
Febre.
Nàusees.
Dolors musculars.
Reacció al·lèrgica
Una altra possibilitat de reacció adversa és l’al·lèrgia a algun dels components de la vacuna. En aquest cas es poden registrar febres molt altes i cal acudir immediatament al metge.
Quan es produeix una reacció al·lèrgica poden aparèixer aquests símptomes:
- Dificultat per respirar.
- Veu ronca o bufs.
- Inflor als ulls i la boca.
- Urticària.
- Pal·lidesa.
- Debilitat.
- Ritme cardíac accelerat.
- Marejos.
Segons l’OMS, els grups que s’han de vacunar de la grip cada any són els majors de 65 anys, les embarassades, els nens de 6 mesos a 5 anys, els sanitaris i els malalts crònics.
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- A l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la zona costanera
- La ‘condemna’ a García Ortiz com a ‘fals culpable’
- Xarxes socials Ara només em surten coses de la Rosalía
- Apunts polítics de la setmana Feijóo i la falta d’iniciativa: Mazón segueix i Abascal colla
- Caos aeri La retallada de la capacitat en aeroports dels EUA deixa més de 1.700 vols cancel·lats
- Festes amb cafè La ‘coffe rave’ més buscada de Barcelona: 1.000 persones en llista d’espera
- Al barri de Sant Crist La Fiscalia actuarà contra l’empresa que va llogar infrahabitatges a una quinzena de famílies de Badalona
