S’estudien tres reaccions adverses
L’Agència Europea del Medicament estudia nous efectes secundaris de Pfizer i Moderna
L’EMA i l’Organització Mundial de la Salut han emfatitzat que els beneficis de la vacuna superen els riscos

Des del començament de la vacunació s’han anat estudiant les reaccions que poden causar les vacunes contra la Covid-19 al nostre cos, com el dolor al braç, la febre o la fatiga. Així que avança el procés d’immunització contra el coronavirus van apareixent nous efectes secundaris adversos a la vacuna Covid, com el «braç Covid» o l’herpes zòster, entre altres reaccions cutànies.
Aquest dimecres l’Agència Europea del Medicament (EMA) ha anunciat que està estudiant tres nous possibles efectes secundaris relacionats amb les vacunes Pfizer i Moderna. En aquesta ocasió es tracta d’una nova reacció cutània que es manifesta en forma de rondaxa a la pell, l’eritema multiforme; laglomerulonefritis i la síndrome nefròtica, trastorns que afecten els ronyons. L’EMA no ha detallat en quants casos s’han manifestat aquests nous efectes secundaris. Però han assegurat que han demanat més informació a les farmacèutiques per investigar si es tracta de reaccions fruit de la inoculació de les vacunes.
Tot i així, des de l’EMA i l’Organització Mundial de la Salut han emfatitzat que els beneficis de la vacuna superen els riscos que plantegen.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Gestió mediambiental Compensacions per ser "guardians metropolitans"
- CONTEXT Muntanyes i incendis
- Conflicte entre política i esport Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Marlaska justifica la interrupció de la Vuelta en plena onada de crítiques
- Feijóo reclama un "canvi sense confusions" davant l’"extremisme"