Pla contra la Covid-19
Aquesta és la web en què les persones de 60 a 65 anys poden demanar cita per vacunar-se
Estan cridats uns 45.000 catalans d’aquesta franja d’edat, tant professionals essencials com de la població general
Les persones d’entre 60 i 65 anys poden demanar cita per vacunar-se contra la Covid-19 a través de la web vacunacovidsalut.cat (que està tenint molta demanda), habilitada per la Conselleria de Salut. Només la pot utilitzar aquesta franja d’edat, ja siguin professionals essencials o població general, encara que no l’hagin avisat ni per telèfon ni per SMS. Tot i així, Salut demana a la població que esperi a rebre l’SMS o la trucada, perquè aquests s’envien amb «criteris sanitaris».
Salut ha citat al voltant de 245.000 persones d’entre 60 i 65 anys per administrar la vacuna d’AstraZeneca aquestes pròximes setmanes, l’administració de les quals s’ha reprès aquest dimecresdesprés de la suspensió cautelar pels casos de trombosi en persones a qui se’ls havia administrat, segons ha informat en un comunicat. Aquest dimecres hi havia cues a la Facultat de Geografia i Història de la UB per vacunar-se.
La campanya està sent un èxit, en vista de les xifres aportades pel departament. Segons fonts del departament, aquest matí s’havien vacunat unes 14.000 persones, el 87% de les places ofertes per a aquest dimecres. Per vacunar-se durant la setmana vinent ja s’hi han apuntat unes 100.000 persones.
El departament ha destacat que tornen a administrar dosis d’AstraZeneca en «molts punts del territori català», com aquesta facultat de la UB, entre d’altres.
Criteris de vacunació
Notícies relacionadesPerquè la gent d’entre 60 i 65 anys accedeixi a la campanya de vacunació amb el fàrmac d’AstraZeneca, Salut ha establert una sèrie de requisits: com no haver sigut diagnosticat de Covid-19 en els últims sis mesos, i no patir una immunodepressió, una malaltia cardiovascular no controlada o una malaltia hepàtica, renal metabòlica/endocrina o neurològica greu.
A més, la documentació necessària per accedir a la vacunació és la targeta sanitària universal (el CIP, tot i que en cas de no disposar-ne n’hi ha prou amb el DNI, el NIE o el passaport), un document que acrediti que la persona forma part dels col·lectius prioritzats en cas que tingui menys de 60 anys i l’SMS de programació de la cita.
- A Astúries Mansour Gueye, el senegalès que després d'una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: "Vaig venir per buscar-me un futur millor i tenia clar que el primer era aprendre l'idioma"
- Aquest dijous El vent i els plàtans en flor provoquen una pluja de pol·len en una Barcelona vestida de gala per a Sant Jordi: «Hi ha nivells d’al·lergògens excepcionals»
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
