Coronavirus
Espanya accelera la vacunació i injecta ja 2.315 segones dosis
La mitjana se situa en el 78,5% de les dosis entregades
El ritme de vacunacions contra la Covid-19 s’ha accelerat i se situa de mitjana ja en el 78,5% de les dosis entregades. Fins ara se n’han inoculat 897.942. A més, ja hi ha 2.315 persones a Espanya que ja han rebut la segona dosi necessària per completar el procés d’immunització.
Segons les dades del Ministeri de Sanitat, des de divendres s’han administrat 128.992 vacunes. De les dosis administrades fins ara, 892.133 són de Pfizer i 5.809 de Moderna.
La mitjana nacional de vacunació
Per sobre de la mitjana nacional hi ha també les Canàries (98,8%), Galícia (97,6%), Cantàbria (97,4%), Astúries (91,7%), Múrcia (86,2%), la Rioja (85,9%), Castella i Lleó (84,7%), Extremadura (82,6%), Ceuta (81,4%) i les Balears (79,3%). Per sota de la mitjana hi ha ja Catalunya (78,1%) i Andalusia amb el 70%.
Les comunitats amb percentatges més baixos de dosis administrades són Castella-la Manxa (69,9%); Aragó i Madrid, amb el 68,6% totes dues; Navarra (65%), i a la cua hi ha el País Basc (52,5%).
Per nombre de dosis, la que més vacunes ha inoculat segueix sent Andalusia amb 151.404, seguida de Catalunya (145.073) i Madrid (104.490).
Repartiment de vacunes
El director del Centre d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha explicat en roda de premsa que en el repartiment de les vacunes de Pfizer rebudes aquesta setmana –un 44% menys de les habituals– s’ha hagut de fer un «petit ajust» per si alguna comunitat havia de posar segones dosis de les que anava a rebre.
Notícies relacionadesAquest dilluns ha arribat, procedent de Bèlgica, una nova remesa setmanal de dosis d’aquesta vacuna, 205.727. Són menys de les habituals, 350.000, com ha ocorregut a tot Europa, pels ajustos de producció que ha fet la companyia davant la pròxima obertura de tres noves plantes.
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assenyalat que el Govern central garanteix que totes les comunitats que han d’administrar una segona dosi aquesta setmana ho puguin fer.
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- INCIDÈNCIA PER LA SOBREPOBLACIÓ DE FAUNA SILVESTRE Catalunya és la segona comunitat amb més trams de carretera amb més perill per accidents amb senglars i cérvols
- Primer impacte econòmic El primer mes de pesta porcina ha costat més de 62 milions d’euros a les empreses exportadores catalanes
- ¿La política es pot deixar? (XI) Xavier Trias: «Puigdemont és el líder natural de Junts, però és impossible manar estant fora»
- Esdeveniment consolidat Més de 1.000 joves es reuneixen al botellot nadalenc de Mandri malgrat la pluja
