DECLARACIONS A 'PLANTA BAIXA'
Oriol Mitjà aplaudeix Díaz-Ayuso: «Avui, m'agradaria més treballar a Madrid»
L'infectòleg creu que la bona evolució d'aquesta comunitat es deu a l'ús massiu de tests d'antígens

zentauroepp38192124 oriol mitja200411173307 /
L’infectòleg de l’Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) de Badalona Oriol Mitjà, a qui l’expresident Quim Torra va elegir com a assessor del Govern en la pandèmia el març passat, ha lloat aquest dijous l’estratègia de testatge massiu de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz-Ayuso, i ha demanat que s’estengui a Catalunya.
🎥@IdiazAyuso ha tingut bons resultats amb testeig massiu d'antigen, sense haver d'aturar l'economia.
— Oriol Mitjà (@oriolmitja) 12 de noviembre de 2020
Catalunya pot accelerar la desescalada si supera les traves burocràtiques de /Salut i col·labora amb farmàcies i el sector privat. https://t.co/cRyKGGwMyN
«Ayuso ha llançat una estratègia de testatge massiu i li està donant resultat sense haver de tancar l’economia», ha dit Mitjà en el programa ‘Planta baixa’ de TV-3. Madrid va comprar cinc milions de tests d’antígens i va fer cribratges massius a les zones més afectades per la pandèmia, una proposta similar a la que fa setmanes va proposar Mitjà, que considera que es podrien suavitzar les restriccions si aquests tests es generalitzessin a Catalunya. El secretari de Salut Pública de Catalunya, Josep Maria Argimon, ha dubtat aquest dijous que la bona evolució de Madrid es degui als tests d’antígens i ho ha atribuït al fet que Madrid va començar la seva segona onada molt abans que Catalunya, a mitjans d’agost.
Notícies relacionadesAllau de crítiques, de més crítiques en 3, 2, 1.....
— 🎗 Ivan Batlle Ventura, #1oct ni oblit ni perdó 🎗 (@IvanBatlle1973) 12 de noviembre de 2020
La Conselleria de Salut ja utilitza tests d’antígens i, en les últimes setmanes, ha començat a utilitzar-los també en persones asimptomàtiques. «Salut posa una sèrie de pegues, que jo anomeno burocràtiques, perquè ells estan buscant que els ordinadors puguin recollir tots els resultats, i també estan preocupats que facin una falsa sensació de seguretat», va afirmar Mitjà, que considera que a la Comunitat de Madrid no existeixen aquestes traves: «Per això dic que, avui, m’agradaria més treballar a la Comunitat de Madrid».
Segons l’infectòleg, els antígens podrien accelerar la desescalada a Catalunya. Segons Mitjà, aquests tests, que tenen un cost inferior als cinc euros, es podrien distribuir a les farmàcies, i també podrien aconseguir només mostres nasals i no nasofaríngies, com s’està fent ara. Això possibilitaria que es fessin sense un sanitari i obriria altres opcions com, en una altra fase de la desescalada, recuperar l’activitat en altres entorns, com sales de concerts.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe