QUEIXES DE FALTA DE RECURSOS
Castells replica a Ayuso que hi ha metges però Madrid paga poc
El ministre d'Universitats replica a la presidenta madrilenya que elevi els salaris perquè hi ha prou professionals a Espanya

castells22
El ministre d’Universitats, Manuel Castells, ha negat falta de metges i ha dit que en el cas de Madrid no és cert que no hi hagi metges, com ha afirmat la presidenta de la Comunitat, Isabel Díaz Ayuso.
«Hi ha moltíssims metges. El que passa és que a Madrid tenen feines més precàries i cobren menys», ha dit durant la seva intervenció a la Comissió de Ciència del Congrés. En aquest sentit, el ministre ha assegurat que aquesta situació propicia que «marxin a la privada, a altres CCAA o a l’estranger».
«La qüestió no és més, sinó millor», ha afegit Castells, que ha dit que el mateix passa amb els MIR: «La situació dels MIR no és perquè siguin MIR, sinó per com els contracten algunes CCAA». El col·lectiu té convocades vagues en diverses comunitats per les condicions laborals.
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, va assegurar dilluns que Espanya tenia una «evident falta de metges i infermeres». De fet, la comunitat ha demanat al Govern espanyol que els permeti contractar professionals extracomunitaris per fer front a la pandèmia.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"