ESTUDI ALS EUA
Símptomes de la Covid més habituals en nens: febre, tos...
Els metges de l'estudi aconsellen vacunar-se de la grip per descartar diagnòstics

undefined53170832 una madre coloca a su hijo una mascarilla un d a despu s de 200908194433 /
Els nens que tenen Covid-19 presenten amb més freqüència, en el moment del diagnòstic, febre, tos, diarrea o vòmits i mal de cap o de pit, que aquells que tenen grip estacional, segons un estudi nord-americà que publica aquest dimarts ‘Jama Network Open’.
A mesura que s’aproxima la tardor, la Covid-19 estarà circulant amb el virus de la grip i altres virus respiratoris, fent més difícils identificar i prevenir el nou coronavirus, per la qual cosa l’Hospital Nacional Infantil (EUA) va fer un estudi retrospectiu amb pacients dels dos grups.
La investigació mostra que «no hi ha diferències estadístiques significatives» en les taxes d’hospitalització, admissió a unitats de cures intensives (uci) i ús de ventilació mecànica, entre els dos grups.
No obstant, sí que va donar el resultat inesperat que, en el moment del diagnòstic, els nens amb Covid-19 presentaven amb més freqüència alguns símptomes.
Hospitalitzacions
La signant principal de l’estudi, Xiaoyan Song, va indicar que no s’esperava aquest resultat i «van fer falta diverses rondes de reflexió i anàlisi sobre les dades per convèncer-me que aquesta era la conclusió».
La coincidència de la grip estacional i el Covid-19 aquesta tardor «podria significar un augment de les hospitalitzacions pediàtriques. Per això és important vacunar-se contra la grip, perquè pot ajudar a treure de circulació almenys un virus respiratori,» va destacar.
L’estudi va incloure 315 nens diagnosticats de Covid-19 amb prova de laboratori entre març i maig, i 1.402 menors diagnosticats de grip estacional entre l’octubre del 2019 i el juny del 2020.
Ventilació mecànica
Dels menors que van donar positiu en Covid-19, el 53% eren nens amb una edat mesurada de 8,4 anys, d’aquests 54 (17,1%) estaven hospitalitzats, incloent-hi 18 (5,7%) que van ser admesos a l’uci i 10 (3,2 %) que van necessitar ventilació mecànica.
Quant als 1.402 pacients positius per grip A o B, el 52% eren nens, amb una edat mitjana de 3,9 anys, i 219 (21,2 %) van ser hospitalitzats –143 per grip A i 148 per grip B–. 96 pacients van ser ingressats a l’uci (7%) i 27 (1,9 %) tractats amb ventilació assistida.
En els dos grups, la febre va ser el símptoma més reportat en el moment del diagnòstic, seguit de la tos, indica la investigació.
Símptomes del coronavirus
Una proporció més gran de nens hospitalitzats amb Covid-19 tenia febre; 76% davant 55% amb grip; tos (48% davant 31%); diarrea o vòmits (26% davant 12%); mal de cap (11% davant 3%); dolor corporal (22% davant 7%) i dolor de pit (11% davant 3%).
Mas pacients hospitalitzats per Covid-19 que aquells amb grip estacional mal de gola o congestió (22% davant 20%) i dificultat per respirar (30% davant 20%), però les diferències no van ser estadísticament significatives, afegeix l’informe.
Notícies relacionadesSong va dir que l’impacte del tancament d’escoles en la propagació del nou coronavirus entre els nens és la següent àrea d’estudi per al seu equip d’investigació.
Els mocs no es consideren símptoma de Covid
Segons altres estudis, els mocs –molt habituals entre els nens– no es consideren símptomes potencials de Covid-19, tret que es presentin al costat d’altres manifestacions com la febre alta o la tos.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys