SEGONA ONADA DE L'ESTUDI DE SEROPREVALENÇA
Un de cada tres infectats per coronavirus no ha tingut símptomes
La nova entrega de la investigació eleva a 5,2 el percentatge de persones amb anticossos a Espanya
L'única defensa davant els asimptomàtics és la distància, el rentat de mans i la mascareta, recorda Simón
coronavirus-pruebas-temperatura
La segona onada de l’estudi de seroprevalença ha llançat una inquietant conclusió: el 33% dels infectats a Espanya són asimptomàtics, la qual cosa constitueix el perill de transmissió més gran de la malaltia al ser pràcticament indetectables. El distanciament social, l’ús de la mascareta quan aquest no és possible i el rentat de mans són les únqiues armes contra aquest risc i, per això, les autoritats insisteixen en aquestes recomanacions, com ha destacat el director el director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, durant la presentació aquest dijous de la investigació.
Els resultats globals d’aquesta segona onada són molt similars als de la primera. El 5,2% de la població espanyola ha contret la malaltia i presenta, per tant, anticossos IgG contra la Covid-19. Només un 0,2% més que en la primera. La taxa és lleugerament inferior en homes (5,01%) que en dones (5,40%).
Madrid, 4 punts per sobre de Catalunya
Tot i que la mitjana nacional és d’un 5,21%, l’estudi dona una marcada variabilitat geogràfica, també molt similar a l’observada en la primera ronda. Les províncies del centre de la península superen o ronden el 10% (Madrid un 11,4%), mentre que a Catalunya l’índex de persones infectades arriba al 7,4% de la població.
A més, un 0,8% de participants que van donar negatiu en la primera ronda s’han seroconvertit en aquesta segona, és a dir, se’ls ha detectat la presència d’IgG de la qual abans mancaven. «Aquesta dada és bastant interessant perquè és l’anàlisi de les mateixes persones longitudinal al llarg del temps», ha argumentat en roda de premsa la directora del Centre Nacional d’Epidemiologia (CNE), Marina Pollán. Simón ha recalcat, per la seva banda, que els resultats són coherents amb el nombre baix de contagis que s’estan detectant en l’actualitat.
Destaquen els casos d’Àvila, Valladolid i Palència, amb valors pròxims al 2% i els de Madrid, Sòria i Segòvia amb un 1,5%. Serien les províncies on l’índex de nous contagis és més alt, dins d’una situació general de caiguda de l’epidèmia.
L’estudi ha sigut liderat per l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) i en la segona tanda de resultats s’han analitzat 63.564 persones entre el 18 de maig i l’1 de juny.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
- Estrena el 2026 Eduardo Casanova revela que té el VIH en un documental de Jordi Évole
