COL·LECTIU VULNERABLE
Familiars d'avis en residències denunciaran que no els hospitalitzessin
Pregunten qui va autoritzar la falta d'assistència mèdica
zentauroepp52980928 madrid 31 03 2020 sociedad coronavirus operarios de un200331121302 /
Marea Blanca i familiars d’avis ingressats en residències denunciaran la fiscalia que no se’ls hagi derivat als hospitals quan estaven malalts.
«Se’ls ha deixat morir de manera indigna en unes residències que no tenien un servei mèdic suficient», s’han queixat en un comunicat l’entitat i la Coordinadora de Residències 5+1. «¿Cap dels morts estava prou greu per ser atès als hospitals? ¿Se’n va demanar el trasllat des de les residències? I en cas de ser així, ¿qui el va denegar?», s’han preguntat, i han demanat, a més, quina atenció sanitària han rebut.
Notícies relacionadesEls afectats reclamen al Govern central que aturi ja aquesta «sagnia» i que realitzi les proves que siguin necessàries per aïllar els positius en hotels o centres medicalitzats, traslladant als hospitals aquells que ho necessitin.
Morts no comptabilitzats
Segons els familiars, el nombre de morts és molt superior al que facilita el Govern espanyol, perquè moltes persones han mort sense tenir fet el test. «I són la immensa majoria. I la raó és que no s’han pres les mesures necessàries per protegir-los i no s’han derivat als hospitals els avis positius que ho necessitaven», han alertat.
