FOCUS DE CONTAGI
Nou ancians infectats per coronavirus en un geriàtric a Madrid
Un dels afectats és la dona de 99 anys morta dimecres sense que se li hagués diagnosticat la malaltia
L'últim còmput eleva a 284 el nombre de casos registrats a Espanya, segons les dades de les comunitats autònomes
El coronavirus ha irromput amb força en un dels llocs on més mal pot fer. Nou ancians i una auxiliar d’infermeria s’han encomanat en la residència La Paz, un geriàtric municipal situat en ple centre de Madrid. Un dels afectats és la dona de 99 anys que es va convertir dimecres passat en el tercer mort d’Espanya.
La mitjana d’edat del mòdul on s’ha propagat el Covid-19 és de 80 anys, un llindar a partir del qual la letalitat d’aquest virus va superar a la Xina el 17% dels afectats. De moment no s’estan complint les estadístiques tot i que dos dels infectats estan greus.
A través d’un familiar
Les primeres investigacions apunten que el coronavirus va entrar en la residència a través d’algunes de les visites que reben els ancians, per la qual cosa la Comunitat de Madrid està treballant en uns protocols que restringiran les visites al mínim.
No seria estrany que els familiars de la dona morta s’haguessin encomanat. No se li va detectar el virus fins després de la seva mort i una de les seves filles explicava a les portes de la residència amb una màscara de pintor tapant-li la cara que l’«havien abraçat i acariciat» fins a l’últim moment.
57 casos en un dia
Amb els nous infectats de Madrid, el total de casos d’Espanya ha pujat a 284, segons les últimes dades provisionals facilitades per les comunitats autònomes, que sempre s’avancen unes hores a les definitives del Ministeri de Sanitat. Són 57 més que els comptabilitzats el dia anterior.
Malgrat aquesta progressió, Espanya no preveu endurir les mesures.«Continuem estant en la fase de contenció. Espanya, si se segueixen els consells de les autoritats sanitàries, pot contenir el virus», ha afirmat el ministre de Sanitat, Salvador Illa.
Notícies relacionadesAmb les dades d’unes hores abans el coordinador del comitè de seguiment del coronavirus, Fernando Simón, va considerar «baixa» la incidència de la malaltia respecte a altres països. La taxa és d’1 afectat per cada 250.000 habitants. A més, uns 10 ja s’han curat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
