TREBALL «EN XARXA»
La sanitat pública catalana tindrà una nova marca paraigua
El distintiu 'S/Sistema de Salut de Catalunya' aglutinarà la «gran diversitat» d'empreses proveïdores
«Aquesta iniciativa respon a una nova filosofia: la d'entendre el sistema de salut d'una forma holística»
Institut Català d’Oncologia (ICO), Banc de Sang i Teixits, Hospital Clínic, Institut Català de la Salut (ICS), Tic Salut Social... El sistema públic de salut català té tal quantitat de marques proveïdores, que la seva percepció visual es dilueix. Per això el Govern de la Generalitat ha aprovat la creació de la marca paraigua ‘S/Sistema de Salut de Catalunya’, amb l’objectiu d’identificar visualment aquest sistema, independentment d’on estigui sent atès el pacient.
Aquesta nova marca, que juga amb els colors blanc i blau clar, apareixerà a les targetes sanitàries que s’expandeixin a partir d’ara. I s’afegirà a les marques ja existents d’aquesta manera: Salut/Institut Català d’Oncologia (ICO), Salut/Banc de Sang i Teixits o Salut/Hospital Clínic, per exemple.
Segons la Conselleria de Salut, la «gran diversitat» de marques proveïdores de servei públic «dificulta comprendre que existeix un únic sistema de salut d’accés públic» que ofereix servei a 7,5 milions de persones, en el qual treballen 140.000 professionals i que es relaciona diàriament amb la indústria, les institucions i els agents sectorials.
«Aquesta marca respon a una nova filosofia: la d’entendre el sistema de salut d’una forma holística», ha explicat aquest dimarts la secretària general de Salut, Laura Pelay. I ha deixat clar que el naixement d’aquesta nova marca no suposa un «model de governança diferent», ni una «empresa nova», ni tampoc una «relació laboral nova», sinó una «mirada diferent» del sistema, perquè sigui més «integral» i treballi «en xarxa».
«No teníem una marca, però el conjunt de centres sí que es veuen a ells mateixos com un sistema. Faltava una marca que digués que som el sistema de salut de Catalunya», ha assenyalat, per la seva banda, el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), Adrià Comella. La Conselleria calcula que en uns tres anys aquesta nova marca ja estarà implantada a tot el territori.
«Treball conjunt»
La marca, que va acompanyada d’un nou logotip i un nou símbol, és fruit d’un «treball conjunt» que ha implicat i consultat ciutadans i professionals del sistema de salut de tot Catalunya.
Notícies relacionadesPer al Govern, disposar d’aquesta nova marca paraigua serà «rellevant en molts àmbits». De fet, la creació d’aquesta s’emmarca en la necessitat que sigui un aglutinador comú de tots els actors, agents i centres del sistema, que cada vegada treballen més de forma coordinada i interrelacionada, com passa entre l’atenció primària i l’hospitalària, o aquesta amb la sociosanitària, per exemple.
Per alsistema suposarà posar en valor una estratègia comuna; per alsprofessionals, la marca pot servir perquè s’«enorgulleixin» de pertànyer al sistema; i a la ciutadania l’ ajudarà a "identificar que, principalment, està sent atesa pel sistema públic català de la salut".
- Entrevista d’altura Kilian Jornet i el seu viatge al límit a ‘La revuelta’: relata al·lucinacions a l’Everest i dona la xifra dels diners que té
- El Govern estudia liquidar les ajudes dels que van morir en llista d’espera
- 3.600 detencions per als 452 multireincidents més actius
- Novetat editorial Ildefonso Falcones viatja al Nàpols del segle XV
- Rècord històric de participació femenina en la Mitja Marató
- Conferència de Seguretat de Múnic Zelenski assegura que Europa necessita un exèrcit propi perquè Trump «només respecta els forts»
- Entrevista Conrado Fernández: «Als carrers de Badalona ja gairebé mai et treuen la navalla»
- Màxim responsable del cos La jubilació del superintendent policial de Badalona obre la qüestió successòria en una plaça única a Catalunya
- Tennis El número u Jannik Sinner pacta una sanció a la carta amb l’Agència Mundial Antidopatge
- Conferència de seguretat de Múnic Scholz es regira contra la ingerència dels EUA a favor de la ultradreta en la campanya alemanya