Salut alerta del risc de botulisme per consumir un peix en salaó
La Generalitat inicia la retirada del producte de comerços de Barcelona, Sabadell, Salou, Badalona i Lleida

icoy36415593 botulismo latas conserva161125191905
Inspectors de l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPC) han iniciat aquest divendres la retirada dels comerços de Catalunya en què consta la seva distribució les partides d'un peix sec, salat i refrigerat denominat Rutilo, produït a Holanda, pel risc que pugui transmetre una intoxicació pel bacteri que causa el botulisme. L'aliment s'ha distribuït en petites quantitats, entre un i tres quilos per comerç, a establiments de Barcelona, Badalona, Sabadell, Salou i Lleida. En total, la Conselleria de Salut calcula que estan a la venda 19 quilos del producte.
L'alerta davant el risc de botulisme vinculada a aquest peix ha sorgit de les autoritats sanitàries d'Alemanya, on hi ha una persona intoxicada. En paral·lel, s'han notificat dos possibles casos més d'intoxicació al País Valencià. L'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició, del Ministeri de Sanitat, ha rebut l'alerta europea i ha procedit a informar les comunitats autònomes.
QUE NO ES CONSUMEIXI
Els lots de Rutilo que estarien afectats estan etiquetats amb la marca d'identificació NL 6114 EG, i han sigut distribuïts a la resta d'Europa per l'empresa alemanya Monolith Süd Gmbh. A Espanya, el producte s'ha distribuït des de les empreses Monolith Alimentos España Sur, de València, i Monolith Alimentos España Norte, de Catalunya.
Notícies relacionadesL'ASPC, "aplicant el principi de precaució", segons han indicat, ha començat a buscar punts de distribució d'aquest aliment i ha requerit la seva no comercialització. El producte, de fet, està sent retirat, encara que, de moment, afegeix Salut, no s'ha notificat cap cas d'afectació per botulisme. Salut aconsella als ciutadans que poguessin tenir envasos d'aquest peix a casa que evitin consumir-ne.
El botulisme està causat per un bacteri que, sovint, es localitza en aliments envasats o enllaunats que estan en mal estat. La infecció causa intens dolor abdominal, vòmits, dificultat per respirar i deglutir, visió doble i, en casos greus, paràlisi.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos