NOU CALENDARI
El Govern acorda incloure una altra dosi de la vacuna de la meningitis C
També acorda incorporar la de la tos ferina a embarassades en l'últim tram de gestació
El Govern ha aprovat aquest dimarts incloure una altra dosi de la vacuna de la meningitis C per evitar casos en l'adolescència i la joventut al calendari de vacunes, a més d'ajustar les edats d'administració d'algunes dosis de vacunes, ha informat la Generalitat en un comunicat.
Aquesta mesura forma part de les modificacions per millorar i ampliar el calendari vacunal que ha aprovat el Consell Executiu per seguir les recomanacions del Consell Assessor de Vacunacions de la Conselleria de Salut de la Generalitat.
A més, ha acordat incorporar la vacuna de la tos ferina en embarassades en l'últim tram de gestació, iniciada ja a principis d'aquest any per protegir els bebès.
També ha evolucionat el programa pilot de la vacuna contra l'hepatitis A i B, que fins ara s'administrava als 12 anys, ja que els nens nascuts després del 2002 ja reben la vacuna contra l'hepatitis B durant el primer any de vida, per la qual cosa la de l'A es trasllada als 12 mesos i als 6 anys.
Respecte a les modificacions en les edats d'administració hi ha el retard als sis anys de la cinquena dosi de la vacuna contra la diftèria, el tètanus i la tos ferina (DTPA), que fins ara s'aplicava entre els 4 i els 6 anys.
També s'ha ampliat la franja d'edat d'entre els tres i els quatre anys per administrar la segona dosi de la triple vírica (XRP) que fins ara es donava als quatre anys.
Notícies relacionadesAquests tres canvis suposen "una adaptació a la situació epidemiològica actual", administrant les dosis en el moment en què poden evitar més casos de malaltia.
Aquestes actuacions són una "prioritat" per a la Salut Pública a Catalunya i es troben entre els cinc reptes que marca el Pla Interdepartamental de Salut Pública (Pinsap).
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- ¿Ningú vol dimissions?
- Col·lectius "De sobte, desapareixes"
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries