Augment de freqüència

Un 30% menys d’aglomeració als ferrocarrils entre BCN i el Vallès

  • L’ocupació dels trens ha caigut del 83% al 59% amb l’augment de pas dels combois en hora punta matinal

Un 30% menys d’aglomeració als ferrocarrils entre BCN i el Vallès

ACN

1
Es llegeix en minuts
ACN

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha constatat que l’ocupació dels trens de la línia Barcelona-Vallès des que les freqüències van augmentar aquest mes de desembre ha suposat una baixada del 30% de l’ocupació dels combois en l’hora punta del matí. És a dir, els vagons van menys plens i s’afavoreix el nivell de confort del servei, defensa la companyia pública.

Notícies relacionades

Les dades arriben després que FGC hagi realitzat un monitoratge constant de les càrregues dels trens durant els 10 primers dies feiners d’implantació dels nous horaris. Des del 9 de desembre de les 7.30 a les 9.30 hores, circulen trens cada cinc minuts per les estacions de Terrassa i Sabadell i cada dos minuts per Sant Cugat. FGC també ha confirmat que respecte al mateix període de l’any passat, la demanda ha crescut «lleugerament».

En concret, Ferrocarrils ha detallat que el grau d’ocupació mitjana dels trens era del 83,3% una setmana abans que entressin en vigor les noves freqüències. En canvi, amb els nous horaris, el percentatge d’ocupació ha descendit fins al 59%. S’ha de recordar que el nou servei suposa un increment de places per quilòmetre ofertes en l’hora punta del matí del 38,6%.