SIS EIXOS CENTRALS

Sabadell posa el focus en el transport públic col·lectiu en les seves al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès

Alhora que es presenten les múltiples propostes de les xarxes de transport, Marta Farrés, alcaldessa, destaca «la defensa per les zones d'alt valor ambiental i paisatgístic»

La «priorització absoluta» de l'estació de Can Llong i garantir el soterrament del tram entre Terrassa i Sabadell són dos dels punts que manifesta el consistori

fachada-sabadell

fachada-sabadell

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Sabadell va presentar aquest 10 de juliol un conjunt d’al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), posant el focus en matèria de transport públic col·lectiu, la xarxa ferroviària i l’equilibri entre fomentar el transport responsable i la cura del medi ambient

Aquestes al·legacions es divideixen en sis eixos centrals: transport públic ferroviari, per carretera, mobilitat amb bicicleta i a peu, la xarxa viària, les mercaderies i la gestió de la mobilitat. Així, la voluntat general, com manifesta l’alcaldessa, Marta Farrés, és «una clara aposta pel transport col·lectiu de viatgers». 

La millora de la R4: prioritat a Can Llong, dues noves estacions i més freqüència 

En relació amb les infraestructures de Renfe, des del consistori es demana la «priorització absoluta» de l’estació de Can Llong. A llarg termini, la construcció de dues noves estacions, una a Parc Taulí i l’altra en l’encreuament de Gran Via amb la Rambla; l’augment de freqüència de pas de la R4, i la inclusió al PEMV de la connexió R4 – Aeoroport del Prat

També es proposa en les al·legacions la priorització de la construcció del tram entre Sabadell i Santa Perpètua. Tot i que, diu l’ajuntament, el PEMV recull la construcció del primer tram entre Martorell i Granollers, «es demana des de Sabadell que quan es faci l’obra es realitzi primer la part que uneix la ciutat amb Santa Perpètua». 

Respecte als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el consistori demana que s’estudiï la viabilitat de la prolongació de la línia S2 fins a Castellar del Vallès, així com la continuació del projecte inicial del túnel d’Horta ferroviari. 

B-40 o ronda del Vallès amb un impacte ambiental nul 

L’Ajuntament de Sabadell reclama al PEMV que es garanteixi que el tram entre Terrassa i Sabadell sigui 100% cobert en el seu pas pel municipi, per no provocar emissions de gasos i soroll en la trama urbana.

Marta Farrés ha esmentat, concretament, «la necessitat de soterrar tot el tram entre Terrassa i Sabadell, garantint la integritat de les zones verdes i el corredor biològic i paisatgístic, i que tingui un nul impacte ambiental». 

D’altra banda, també s’al·lega que els enllaços amb la C-58C i la carretera de Castellar B-124 mantinguin el criteri de mínima ocupació territorial i el mínim impacte paisatgístic. Així mateix, el consistori, ha demanat una actualització de les dades i estudis de trànsit i mobilitat que avalen la construcció d’aquesta infraestructura. 

Concreció de prioritat i despesa 

En suma, l’Ajuntament de Sabadell reivindica que totes les actuacions recollides en el PEMV tinguin un «ordre de prioritat i que el document final no es limiti únicament a recollir el conjunt d’intervencions».

A més, s’ha remarcat la importància d’assegurar quina part de la despesa correspon al Ministeri de Foment, per no deixar el pla sense un pressupost que el recolzi. 

Notícies relacionades

Algunes de les al·legacions, segons afirma el consistori, provenen d’entitats ciutadanes i de grups municipals, que s’han adaptat i s’han incorporat al document final. 

Més notícies de Sabadell en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA