MEDI AMBIENT
Sabadell acull el Primer Congrés de l'Aire per avançar en la millora de la qualitat ambiental
L'esdeveniment va plantejar les eines de gestió i normatives d'implantació per a una millora de la qualitat de l'aire de la societat

majbrittlarka
Prop d’un centenar de ponents de relleu científic nacional i internacional van tractar l’estat actual de la urgència ambiental en el marc del Primer Congrés de l’Aire celebrat en la Fira de Sabadell, entre el 24 i el 25 d’octubre.
La Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Ajuntament de Sabadell van conformar el comitè impulsor d’un Congrés que planteja les eines de gestió i normatives d’implantació per a una millora de la qualitat de l’aire de la societat.
«Com que no vivim aïllades faig una crida a què les ciutats de l’entorn treballin de forma conjunta per establir polítiques reals de millora de la qualitat ambiental que beneficiïn a tots», va expressar l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés.
Millorar la qualitat de l’aire
Martin Williams, de King’s College Londres, va ser l’encarregat de la ponència inaugural amb els «Nous valors guia de l’OMS. Progrés i Perspectives» i, des delMinisteri per a la Transició Ecològica, Maj-Britt Larka va destacar «el repte dels sostres nacionals d’emissions».
A més, les mesures per a la millora de la qualitat de l’aire també van ser avaluades des de la perspectiva de l’impacte sobre la salut i la qualitat de vida de les persones, per Xavier Querol (CSIC-IDAEA) i Jordi Sunyer (ISGLOBAL).
Mapar els nivells de qualitat d’aire
«Sabadell ha fet una aposta ferma per renovar progressivament la flota de vehicles municipals i d’autobusos, amb la incorporació d’efectius elèctrics o híbrids, que redueixen notablement les emissions de CO2», expliquen des de l’organització.
Notícies relacionadesEn col·laboració amb la comarca del Vallés Occidental, es treballa per a la implantació de la Zona de Baixes Emissions i en el marc de l’estratègia EDUSI, que implantarà el 2020 una xarxa de sensors per mapar a escala micro els nivells de qualitat d’aire de la ciutat.
Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032