Salut mental local
Rubí edita la seva pròpia guia per prevenir el suïcidi entre els menors de la ciutat
El consistori respon així a la «situació preocupant» detectada entre joves del municipi
L’Ajuntament de Rubí ha editat una guia per a la prevenció del suïcidi i les autolesions amb l’objectiu de «trencar tabús i falses creences respecte a això, orientar sobre els diversos factors de risc i de protecció, i oferir pautes i recursos per al seu abordatge», explica el consistori en un comunicat.
La publicació, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha sigut redactada pel psicopedagog Carles Alastuey Segarra i la doctora en psicologia Cecilia Borràs Murcia, vicepresident i presidenta respectivament de l’entitat Després del Suïcidi-Associació de Supervivents (DSAS).
L’administració local justifica la mesura en què «durant el procés d’elaboració del Pla local de salut 2022-2027, es va detectar una situació preocupant entre les persones menors d’edat, amb un percentatge d’atesos per causes de salut mental en els centres d’Atenció Primària de la ciutat superior a la mitjana catalana». L’atenció era principalment per trastorns com dèficit d’atenció, hiperactivitat i espectre autista; a més de problemàtiques relacionades amb el benestar emocional.
L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha manifestat que «és un error pensar que no parlant del suïcidi aconseguirem evitar-lo. El que volem és parlar dels suïcidi i veure com podem prevenir-lo, aportant informació i sent pedagògics».
Presentació el 20 d’octubre
La Guia per a la prevenció del suïcidi a Rubí es presentarà el pròxim 20 d’octubre al Museu Municipal Castell (MMUC) en el marc d’una jornada per a professionals de prevenció de la conducta suïcida en persones adolescents i joves.
Notícies relacionadesLa Guia per a la prevenció del suïcidi a Rubí es distribuirà entre els assistents a la jornada i altres professionals interessats. També estarà disponible en format digital, a partir del 20 d’octubre, a la web del consistori.
Llegeix totes les notícies de Rubí a EL PERIÓDICO Rubí
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
- Un any de la dana Protestes contra Mazón als carrers de València: 229 mantes tèrmiques per recordar les víctimes
- Memòries i entrevistes Les frases més explosives del rei Joan Carles: la «insensibilitat» de Felip VI, el menyspreu a Letizia i l’«error greu» de la seva «debilitat» per Corinna
