Transports
Front comú a Rubí per reclamar la construcció de la segona estació de Ferrocarrils
L’Ajuntament i l’associació empresarial femVallès presenten una declaració institucional a la Generalitat per atendre una reivindicació «que no es pot ajornar més»

L’Ajuntament de Rubí (Vallès Occidental) i l’associació empresarial femVallès han presentat aquest divendres la Declaració institucional de Can Serra per reivindicar la segona estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al municipi.
Rubí, amb prop de 80.000 habitants, compta actualment amb una sola estació de FGC quan, municipis veïns com Sant Cugat, amb uns 15.000 habitants més, en tenen fins a set.
En cas de materialitzar-se, s’ubicaria al carrer del Castell, a 1,8 quilòmetres de l’actual, i donaria servei a l’àmbit nord i nord-oest del municipi. Tindria un cost d’uns 16 milions d’euros i una demanda prevista de 4.100 viatgers diaris. «És una reivindicació història, justa i necessària que no es pot ajornar més», ha destacat l’alcaldessa, Ana María Martínez.
La declaració
En la declaració es recorda que el tram de Sant Cugat del Vallès a Terrassa de la línia S1 de FGC disposa de prou espai per augmentar el nombre d’estacions, especialment entre les parades de Terrassa-Rambla i Rubí. De fet, la construcció d’una segona estació a la Llana està projectada en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (2010), en el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (2021) i en el Pla Director d’Infraestructures (2021).
Com ha recordat Ramon Talamàs, president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa, un dels arguments utilitzats fins ara per la Generalitat per no construir l’estació és que la demanda no ho justificava, quan s’ha demostrat que la millor manera d’elevar la demanda de transport públic és ampliant l’oferta als territoris menys servits. «A Terrassa es van fer tres estacions en aquesta mateixa línia i la demanda real ha superat per sis o per set les previsions que hi havia», ha afegit.
En la declaració també es recorda que el context d’emergència climàtica obliga a invertir en mobilitat sostenible i que augmentar estacions i població servida amb tren significa reduir notablement les emissions de carboni, amb beneficis enormes per a la salut públic i el medi ambient.
Notícies relacionadesPer tots aquests motius, l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, ha reclamat a la Generalitat que tregui el projecte del calaix, el doti econòmicament i l’executi. «Amb la declaració que presentem reiterem els nostres motius, que en són molts i rellevants, però sobretot demostrem que no estem sols i que la demanda de la segona estació té tot els consens necessari per ser escoltada i atesa», ha reblat.
Llegeix totes les notícies de Rubí a EL PERIÓDICO Rubí
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?