Urbanisme
L’Ajuntament de Rubí denuncia «la passivitat» d’Endesa per retirar un cablatge aeri
El consistori reclama a la companyia que faciliti la documentació per poder soterrar les línies del carrer Mare de Déu de Lurdes

L’Ajuntament de Rubí (Vallès Occidental) va denunciar aquest dimarts «la passivitat» d’Endesa a l’hora de retirar un cablatge aeri del carrer Mare de Déu de Lurdes. «Lamentem la inacció de la companyia Endesa a l’hora de facilitar la documentació necessària per poder finalitzar la retirada de les línies aèries i la posada en funcionament de les línies soterrades», ha pronunciat el consistori en un comunicat.
Les obres de soterrament les porta a terme l’empresa Servinstec, que en data 21 de setembre del 2021, segons relaten des del consistori, va enviar per primera vegada tota la documentació requerida a Fecsa Endesa per a la retirada del cablatge.
Arran d’aquesta primera entrega, des de l’Administració local s’ha portat a terme un seguiment mitjançant diverses visites d’obra per realitzar comprovacions i verificacions de les instal·lacions fetes. Aquestes es van donar per bones el 4 d’abril d’aquest any i a partir d’aquell moment, Endesa havia d’enviar un conveni de cessió d’instal·lacions a l’ajuntament per poder seguir amb el tràmit de retirada de les línies que, a data d’avui, encara no s’ha rebut.
L’última reclamació a Fecsa es va produir aquest mateix dilluns, just quan hi va haver un incident al cablatge d’aquesta via. Concretament es van cremar alguns conductes, cosa que des del consistori consideren que reforça la necessitat de soterrar les línies de baixa tensió.
El projecte urbà
Notícies relacionadesAquests treballs s’emmarquen en les obres de reurbanització del carrer Mare de Déu de Lurdes que l’ajuntament va iniciar a finals del 2019 i va suspendre, temporalment, un any després a causa de la pandèmia. No obstant, des del consistori insisteixen que els treballs d’embelliment i eixamplament de les voreres no es poden finalitzar fins que no es retirin les línies i els pals de fusta que les sustenten.
Amb aquest projecte, inclòs en el Pla d’inversions financerament sostenible (PIFS), l’ajuntament vol millorar l’accessibilitat del tram comprès entre els carrers Sant Gaietà i Madrid gràcies al soterrament de la línia de baixa tensió.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- Els comptes del 2026 El Govern d’Illa insisteix que l’ordinalitat i la gestió de l’IRPF són «fonamentals» en el nou finançament a l’espera de Montero
- Seguretat viària Europa avala que els joves de 17 anys puguin conduir a la UE acompanyats d'un adult amb experiència
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Infraestructures a Sant Cugat El Govern i l’Estat desbloquegen la construcció dels dos intercanviadors entre Rodalies i FGC del Vallès, amb una inversió de 36 milions
- Educació Més de 27.000 alumnes van arribar l’any passat a Catalunya amb el curs ja començat