FINALS DEL 2021
740 treballadors de Rubí, afectats pel tancament de Continental Automotive
CCOO va demanar que l'empresa s'abocarà a la reindustrialització de la fàbrica però aquesta afirma no tenir compradors al municipi
Es preveu un pla de prejubilacions per als majors de 55 anys i un conveni amb la Seguretat Social per cobrir entre el 80 i 100% del sou

rubiacn
Continental Automotive ha aprovat aquest dimarts el tancament de la seva seu a Rubí i s’emportarà la producció a altres localitzacions europees.
En un comunicat, l’empresa afirma que, tot i que ha buscat «inversors potencials» pel recinte de Rubí, no ha obtingut resultats positius i que, com a conseqüència, «la producció de tecnologies de control en la localització es retirarà gradualment o es transferirà a altres localitzacions europees el 2021».
Continental i els sindicats van tancar un preacord per a la sortida de 740 treballadors amb prejubilacions i indemnitzacions, però fonts sindicals han admès la seva «decepció» per la notícia que no hi ha plans per reindustrialitzar la planta.
Pla de prejubilació per als majors de 55 anys
CCOO va anunciar a finals de juny un principi d’acord amb la direcció de Continental Automotive per fixar les condicions de les prejubilacions i els acomiadaments dels 740 treballadors de la planta de Rubí.
L’entesa, que la plantilla va ratificar àmpliament, preveu un pla de prejubilacions per als majors de 55 anys i un conveni amb la Seguretat Social perquè se’ls complementi la prestació fins a cobrir entre el 80 i el 100% del sou. La resta de treballadors cobraran una indemnització de 62 dies per any treballat, amb un màxim de 44 mensualitats. També es pagaran 500 euros per any treballat més un lineal de 1.000 euros per a tota la plantilla.
Notícies relacionadesAmb aquest preacord sobre la taula, CCOO demanava a l’empresa que s’aboqués a la reindustrialització de la fàbrica, però ara l’empresa ha dit que no té compradors. El sindicat calculava que amb l’arribada d’un comprador per a la fàbrica de pneumàtics i altres components es podria contractar de nou a prop del 70% dels treballadors que ara seran acomiadats.
Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Protestes propalestines Feijóo acusa Sánchez d’«encoratjar els disturbis» a la Vuelta: «Li és igual la vida dels policies i corredors»
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són