L’advocada de la denunciant és partidària de recórrer la sentència

L’advocada Ester García, representant de la víctima de Dani Alves, va expressar la seva satisfacció per la condemna de quatre anys i mig de presó per al jugador malgrat que va lamentar que la pena imposada. "En aquest despatx professional es porten moltíssims casos de violència sexual i és la pena més baixa que hem tingut en més de 20 anys" va dir García als mitjans que van acudir al seu despatx ahir a la tarda.
La lletrada considera que l’aplicació de l’atenuant de reparació del dany pot transmetre a la societat que les persones amb capacitat econòmica poden veure reduïda la pena si poden consignar una quantitat important. Malgrat això, va afirmar que la víctima està contenta amb el resultat: "Va començar dient ‘no vull denunciar, no em creuran’, i les seves paraules al conèixer la sentència han sigut ‘per fi m’han cregut’, per a mi això és un èxit personal d’ella". Malgrat que encara ha d’estudiar-ne el contingut, l’advocada és partidària de recórrer la sentència "des d’un punt de vista jurídic s’hauria de recórrer". A més, considera que la pena de quatre anys i mig imposada al jugador "no es legitima ni es pot legitimar amb l’última reforma del Codi Penal que hi ha hagut sobre aquesta matèria, la denominada llei del només sí és sí".
En aquest sentit, va apuntar que la reforma penal de novembre del 2022, la que aplica el tribunal en la seva sentència per estar en vigor en el moment dels fets, hauria permès una pena més elevada. Per això l’advocada va defensar que l’objectiu de la seva clienta i ella sempre va ser aconseguir una pena més alta i menys indemnització. No obstant, considera que es tracta d’una sentència "exemplar" i "molt contundent quant a l’element del consentiment". En concret, l’advocada podria demanar la revocació de l’atenuant de reparació del dany, ja que creu que no correspon aplicar-la en aquest cas.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura