Urkullu demana també "ja" les competències
Preguntat ahir sobre el pacte del PSOE amb Junts sobre transferir a Catalunya les competències sobre immigració, el lehendakari Iñigo Urkullu va recordar que aquesta reivindicació no és nova, que ja la va plantejar el Govern basc la legislatura passada, que està recollida en l’Estatut d’autonomia i que ell mateix va traslladar aquesta petició al ministre José Luis Escrivá. El lehendakari va recordar que "el Govern espanyol i el PSOE han adquirit un compromís novament" a l’arribar a un acord amb el PNB per al compliment de l’Estatut i el desenvolupament de l’autogovern basc. "Estem en un període precisament en què s’ha de plasmar ja un dels compromisos per part del PSOE" en aquest àmbit competencial segons l’acord per al suport a la investidura de Sánchez. Els altres dos són el traspàs de rodalies de Renfe i l’homologació de títols universitaris estrangers.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Reunió del consell nacional ERC valida el corrent intern de Joan Tardà que defensa fronts d’esquerres com Rufián
- Premi Ramon Llull Llegeixi un avançament de 'La segona vida de Ginebra Vern', d’Agnès Marquès
- Relacions entre socis ERC rebutja negociar els pressupostos d’Illa per no veure prou garanties de Sánchez amb l’IRPF
- Jocs Olímpics de Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona i Ana Alonso coronen els millors Jocs Olímpics d’Hivern per a Espanya amb un bronze
- Crisi de l’habitatge «Això no és un hotel»: viure amb els pares més enllà dels 30 obre un nou focus de conflictes familiars
