Anar al contingut

    SOCIAL MEDIA WEEK

    Experts en televisió creuen que s'ha de relativitzar l'impacte de Twitter sobre els programes

    El problema de la xarxa social no és l'eina, sinó els seus usuaris

    BLANCA PARÉS / Barcelona

    Els programes de televisió solen ser víctimes de Twitter. Comentaris despectius, insults i mofes es reuneixen a la xarxa social per atacar els productes audiovisuals. Però, ¿quin impacte té la xarxa social sobre la televisió? Segons els participants en la taula rodona 'Twitter i Televisió' del Social Media Week de Barcelona , Oriol Jara (@orioljara), Júlia Cot  (@cot_julia), Pepe Colubi, Valentí Sanjuan (@valentisanjuan) i Tomás Fuentes  (@cap0), hauria de relativitzar-se l'efecte de Twitter que, tal com diu Oriol Jara, “pot ser destructiu per a un contingut”.

    “Hem de tenir en consideració que Twitter és minoritari. Se li dóna massa importància”, ha explicat Pepe Colubi, que forma part d'Ilustres Ignorantes' (Canal plus) i escriu per a "El Jueves" i "Cinemanía". No obstant, segons Julia Cot, guionista especialitzada en comèdia, “la xarxa social té molta influència i és capaç de poder modificar algun programa, cosa que em sembla terrible”. Per Valentí San Juan, impulsor de "Visto lo visto TV", no obstant, les crítiques constructives s'han d'aprofitar per millorar els continguts, mentre que s'han d'obviar els insults.

    EL MAL ÚS DE LA SOCIETAT

    Els especialistes reunits per a l'ocasió també han coincidit que el problema no és Twitter, sinó l'ús que se'n fa. “La gent ja està predisposada a carregar-s'ho tot i més per internet i les xarxes socials com Twitter, especialment per l'anonimat que els proporciona”, ha apuntat Tomàs Fuentes, guionista especialitzat en comèdia. Fins i tot els mateixos experts han confessat que ells mateixos usen la xarxa social per fer mofa, perquè és el que volen els seus 'followers'.

    0 Comentaris
    cargando