On Catalunya
CRU HIVERN A CATALUNYA
Das bat el seu rècord de temperatura mínima amb -22,8 graus
L'aeròdrom de la Cerdanya marca el registre més baix des que es va instal·lar l'estació meteorològica el 2001

zentauroepp41955718 barcelona 8 2 2018 nevada a nivel de mar en la playa de nova180208143126
Bona part de Catalunya s'ha despertat aquest divendres amb temperatures sota zero, amb l'excepció del litoral. Das, a la Cerdanya, ha tornat a ser el paradigma del cru hivern al trencar el mercuri amb una mínima, a les 7.05 hores, de -22,8 graus. Aquesta és la temperatura més baixa registrada pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) des que es va instal·lar el 2001 una estació a l'aeròdrom d'aquest municipi, situat a 1.097 metres d'altura sobre el nivell del mar, segons ha indicat a Efe una portaveu d'aquest organisme. L'anterior plusmarca era del 2001 (-22,6º).
-22,8 ºC de mínima l'Aeròdrom de la #Cerdanya (Das, 1.097 m). Rècord de la seva sèrie de 17 anys, superant els -22,6 ºC del 25/12/2001 https://t.co/nYVjsSq7lp#meteocat
— Meteocat (@meteocat) 9 de febrero de 2018
Altres poblacions del Pirineu català que aquest matí marcaven temperatures gèlides eren Puigcerdà, amb -14,8º; Guardiola de Berguedà, amb -11,8º; el Pont de Suert, amb -11.7º, i la Seu d'Urgell, amb -10.7º. Les temperatures màximes a les nou del matí eren de 6 graus a Alcanar (Montsià), d'entre 5,8 i 4,7 graus a Barcelona i de 3,8 graus als Alfacs (Montsià). Les previsions de l'SMC apunten que, tot i el fred, el sol predominarà a la major part del territori i que a la tarda arribarà un front que deixarà alguna precipitació al Pirineu.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- QUATRE ANYS DESAPAREGUT La mare que va llençar a les escombraries el cadàver del seu fill discapacitat patia un «deliri místic»
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se