On Catalunya
FER ARRELS
El gran eucaliptus blanc de passeig de la Bonanova, a Barcelona
La capçada sobresurt per sobre dels edificis veïns
L’eucaliptus del passeig de la Bonanova, en Barcelona. /
Aquest magnífic eucaliptus amb l'aspecte de continuar creixent a bon ritme, sense branques seques ní símptomes de decaïment, es troba en un jardí privat del passeig de la Bonanova, al districte barceloní de Sarrià-Sant Gervasi, però és possible observar-lo des de l'exterior. Gràcies a l'amabilitat d'una veïna i en companyia del meu col·lega Ricard Llerins, incansable descobridor d'arbres singulars, vaig accedir recentment a l'interior de jardí per a fotografiar-lo i comprovar les seves dimensions. I realment és un exemplar poc comú: encara que tot just té 70 anys de vida, se situa entre els cinc eucaliptus més gruixuts de Barcelona (el seu tronc arriba als 3,88 metres de perímetre a 1.30 m.) I possiblement sigui ja el més alt (32 m.), més fins i tot que els edificis que l'envolten.
A més de créixer sense competència d'altres arbres i estar ben cuidat, el reg de la gespa li garanteix sens dubtes una aportació abundant d'aigua. L'eucaliptus de la Bonanova, que és concretament un 'Eucalyptus globulus', per les nostres latituds la més comuna de totes les espècies, serà inclòs properament al catàleg d'arbres d'interès local.
Localitzador Google Maps d'arbres singulars Fer Arrels-On Barcelona
Eucalyptus globulus
NOM COMÚ EN CATALÀ: eucaliptus blau NOM COMÚ EN CASTELLÀ: eucalipto blanco (o azul) ORIGEN: Sud-est d'Austràlia i Tasmània ANTIGUITAT: cap al 1950 LLOC: Barcelona. Jardí privat al passeig de la Bonanova, cantonada amb el carrer d'Horaci (Sarrià-Sant Gervasi)
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Equipament De sala infantil a laboratori
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Mamarazzis Ana Obregón i la sobreexposició de la seva filla-neta
- Borrasca atlàntica per Sant Esteve El temporal ja deixa registres de 90 litres, onades de fins a nou metres i alertes per crescuda dels rius
- Videopòdcast Marc Marginedas, en el pòdcast del suplement ‘ABRIL’: «Els russos es doten d’identitats falses a l’Argentina i venen després a actuar a Europa com a agents»
- Estrena al gener Netflix llança el tràiler de la quarta temporada de ‘Los Bridgerton’, amb picades d’ullet a la Ventafocs
