On Catalunya

DE BOTIGUES

Kitsch: el primer 'sex shop' d'Espanya

Els juguets sexuals ja són tan poc explícits que fins i tot Julie Andrews els afegiria a la seva llista de 'My favorite things'

Kitsch, el primer 'sex shop' de España lleva ya casi 40 años rompiendo tabús. Los juguetes sexuales son ya tan poco explícitos que hasta Julie Andrews los añadiría a su lista de 'My favorite things'

2
Es llegeix en minuts
Abel Cobos

Quan es parla de 'sex shops' ve la mateixa imatge al cap: locals amb vidres tintats plens de pornografia i persones buscant un amor 'do it yourself' a l’estil Bricomania. Però Kitsch, la primera botiga eròtica d’Espanya, és diferent. No amaga el seu inte­rior, sinó que, lluminosa i amb una decoració senzilla, sembla una botiga més del barri. És un espai dissenyat per repel·lir tabús, on el sexe és natural i no hi ha res de què avergonyir-se. No veuràs ningú senyant-se al passar per davant la porta. 

CONSCIENCIAR, EDUCAR I DESMITIFICAR

Dir que és un 'sex shop' seria massa reduccionista. En els seus gairebé 40 anys d’història –de l’explosió llibertina del destape al sexe instantani de la generació internet–, Kitsch ha contribuït activament a l’educació i maduració sexual de Barcelona. Adeline Aránega, la propietària, recorda el caos després de les primeres notícies sobre la sida. Es va marcar un objectiu molt clar: conscienciar, educar i desmitificar. Per això mateix, col·laborant amb l’ajuntament i organitzacions per a la salut pública, va repartir fullets informatius, va organitzar xerrades i va participar en campanyes. 

Entre els juguets de consolació destaquen els estimuladors per a l'entrenament pèlvic.

Adeline assegura que és molt important ajudar els clients a conèixer-se a si mateixos i a educar-se sexualment. Per això el seu catàleg, a més d’orientar-se cap al ­plaer, inclou llibres i objectes destinats a la rehabilitació i les atencions genitals. Un dels seus grans reclams són les consultories de sexòlogues, que ofereixen una atenció personalitzada per trobar respostes a tots els problemes sexuals i fisiològics dels clients. 

FORMES NO REALISTES

La joguina sexual ha evolucionat. S’ha canviat el plàstic per la silicona mèdica (per tant ja no hi ha risc d’oxidació), les textures s’han sensibilitzat exponencialment i s’han millorat les prestacions. Un dels seus productes estrella hauria sigut impensable fa només cinc anys, ja que funciona amb una app per a smartphones que fa vibrar l’objecte estigui on estigui. S’han acabat les relacions a distància, ara es porta el sexe a distància.   

Un altre dels canvis més destacables és la forma de les joguines. Segons Adeline, als 80 els aparadors estaven plens de «torres Agbar en miniatura». Avui, però, les formes més «realistes» han quedat obsoletes i els últims models de joguines sexuals aposten per formes tan modernes que juraries haver-les vist en un quadro de Picasso. Però no només han millorat els productes. Els tabús també han anat des­apareixent i les dones s’han anat alliberant dels rols sexuals patriarcals. Segons Adeline, hi ha jugat un paper molt important 'Cinquanta ombres d’en Grey', que ha apoderat les dones per demanar el que volen. 

La tecnologia revoluciona els juguets sexuals com aquest vibrador que funciona amb comandament a distència o amb el mòbil.

Notícies relacionades

Ara la indústria pensa més en elles i els productes es fan perquè s’adaptin plenament al seu cos i a les seves necessitats. Per exemple, a poques dones els atreien les joguines amb formes explícites, de manera que la indústria les va escoltar i ara alguns productes són tan agradables a la vista que fins i tot Julie Andrews els afegiria a la seva llista de 'My favorite things'. 

 

Temes:

Botigues Sexe