On Catalunya
Agafa pa i suca
Menjar sol, per Òscar Broc
Cada vegada més persones mengen soles perquè ho han elegit, afirma el periodista gastro Rafael Tonon. Demanar taula per a un pot servir-nos per conèixer els nostres propis gustos sense necessitat d’agradar a ningú
Faig una enquesta ràpida entre els meus pròxims i detecto una quantitat alarmant d’animals socials que asseguren tenir pànic a menjar en solitari. Alguns, fins i tot, confessen que prefereixen esllanguir-se davant del televisor amb una pizza hawaiana a la falda abans per passar pel mal trago d’anar sols al seu italià favorit. Ho viuen com una derrota.
Fa molts anys, jo n’era un. M’aterria la idea d’entrar en un restaurant i demanar taula per a un. Hi havia alguna cosa de vergonya, de por al què diran, de «mira aquest friqui», jo què sé... La figura del comensal solitari em produïa una estranya melancolia que, amb el pas del temps, he après a transformar en plaer.
Quan superes l’estúpida barrera de la pressió social, descobreixes que menjar sol és una benedicció: no hi ha converses absurdes amb què omplir el buit, no hi ha experts en vi, no hauràs d’escoltar les mateixes anècdotes d’aquell viatge a Tailàndia ni treure la maleïda calculadora per saber el que toca pagar a cadascú.
Metadona de sociables
Notícies relacionadesEl periodista gastronòmic Rafael Tonon, explica a ‘Las revoluciones de la comida’ que cada vegada més persones mengen soles perquè ho han elegit. Mirar de veure-ho com una experiència positiva i alegre, assegura, pot servir-nos per conèixer els nostres propis gustos sense necessitat d’agradar a ningú.
Jo vaig començar per la barra. Metadona per a comensals sociables. T’ajuda a desenganxar-te de la companyia, fa que la transició a la soledat sigui el més suau possible. A la llarga, t’armaràs de valor per demanar taula per a un i podràs disfrutar d’un àpat amb tu mateix, sense interferències, sense por de l’estigma. Ben mirat, amb l’smartphone a sobre, ¿qui dimonis està sol avui dia?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- LES CINC CLAUS TÀCTIQUES Lamine Yamal munta una botiga de llaminadures a Montjuïc
- Tribunals Un jutjat investiga Joan Laporta per estafar 4,7 milions d’euros a una família que va guanyar la Primitiva
- Perill a la vista El Meteocat alerta: més fred, neu, vent i temporal marítim a Catalunya
- Funció pública. Addicional al 2% Augment del 0,5% en el sou dels funcionaris
- Crònica rosa El City motiva la ruptura de Guardiola
- Israel ajorna la votació de l’alto el foc a avui mentre redobla els atacs a Gaza
- El Consorci de la Zona Franca invertirà fins a 70 milions en oficines 4.0
- Pronovias vol tornar a créixer amb desfilades pròpies i els EUA en l’horitzó
- Areas s’adjudica un concurs a l’aeroport d’Orlando
- Hotelbeds sortirà a borsa al febrer amb una valoració de 5.000 milions