On Catalunya
Mercat
Artesania i ecologia, als carrers de Santpedor
La Fira de Sant Miquel omplirà aquest cap de setmana el centre medieval del municipi de productes naturals i ecològics, músics i artistes
fcasals10599395 reportaje de emilio plaza principal de santpedor foto emi180816131200 /
Com cada últim cap de setmana del mes de setembre, el municipi de Santpedor (el Bages) acull la Fira de Sant Miquel, l’origen de la qual es remunta a final del segle XII. Durant l’edat mitjana la fira es va consolidar com una de les més importants de la Catalunya interior i, al llarg dels anys, s’ha anat adaptant a les circumstàncies de cada època i ha passat de ser un certamen d’artesania i ramaderia a convertir-se en l’actual Fira de Productes Naturals i Ecològics amb Músics i Artistes al Carrer.
La cita gira al voltant del barri antic de Santpedor, que conserva l’estructura medieval de carrers estrets i acollidors. Des de fa 35 anys, s’aposta pels productes naturals i ecològics com a principals atractius. La festa, que diumenge viu la seva jornada central, compta amb un extens programa amb la cultura i la gastronomia com a eixos centrals, i també tindrà espais reivindicatius a favor de la pau, com per exemple una acció contra el genocidi del poble palestí.
Els carrers i les places del municipi es tornaran a omplir diumenge per acollir les parades d’artesania, alimentació i regals. Un espai dedicat als artistes locals i el concurs tradicional de músics als carrers, amb actuacions a diversos punts del nucli antic, són dos dels principals atractius de la festa.
Notícies relacionadesLa celebració posa una atenció especial en la gastronomia pròpia de la comarca i, en concret, del municipi de Santpedor. Per aquesta raó, ofereix tastos de productes propis i recupera el plat típic de la fira: xai estofat amb albergínia, que es podrà degustar als establiments locals Bambú, La Panxa, Tesi, Domo, Els Solers i L’Olivera.
La programació compta amb la iniciativa d’entitats i associacions del poble, que preveuen diversos tallers familiars i concerts. Entre els actes tradicionals destaquen els gegants, el correfoc o l’actuació castellera amb els Castellers de Santpedor, els de Sant Cugat i els Tirallongues de Manresa. També hi haurà un espai infantil amb parades, tallers i un planetari. Una àmplia oferta per a tots els públics per disfrutar d’un cap de setmana en família a les portes de la tardor.
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Reurbanització. Les obres del nou barri adjacent a la Sagrera costaran 85 milions
- Tensió al Carib El desplegament militar de Trump davant Veneçuela obre totes les possibilitats
- Entendre-hi més ¿Com veiem els catalans i espanyols als immigrants?
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Cinc trucs secrets dels supermercats perquè gastis més diners, segons un dietista
- Protesta sense precedents Més de 300 subinspectors dels Mossos no aniran a la feina aquest dimecres
- Agricultura La Comissió enviarà veterinaris a Catalunya a supervisar les mesures contra la pesta porcina
- Transport públic Un senglar mort causa retards de més de mitja hora a la línia R4 de Rodalies a Barcelona
- Comunitat Valenciana El PP nomena Mazón portaveu d’una comissió de les Corts que no es reuneix amb un extra de 8.879 euros a l’any
