On Catalunya

La gran festa de l’espàrrec torna a Gavà: el programa de ‘Temps d’Espàrrecs’ 2026

Aquest esdeveniment celebrarà la 71a ‘Fira d’Espàrrecs’ entre el 30 d’abril i el 3 de maig amb més de 90 anys d’història i una clara aposta pel producte local

La mostra agrícola de la Fira dEspàrrecs de Gavà

La mostra agrícola de la Fira dEspàrrecs de Gavà / Cedida

3
Es llegeix en minuts
Pep Canals

L’arribada de la primavera a Gavà té un protagonista molt peculiar i saborós: l’espàrrec blanc. Ja fa noranta anys que la ciutat del Baix Llobregat celebra la Fira d’Espàrrecs, que s’ha consolidat com un esdeveniment de referència que atrau cada any més de 30.000 persones. Sota el lema “Fem Fira”, l’edició d’enguany, que va arrencar el 24 d’abril, ha posat el focus en la reivindicació del sector agrícola i, sobretot, en el paper de la dona al camp, la gastronomia i la vida social local.

La programació s’estendrà fins al 10 de maig dins del cicle ‘Temps d’Espàrrecs’ i viurà el seu clímax entre el 30 d’abril i el 3 de maig, amb l’inici de la ‘71a Fira d’Espàrrecs’ a la plaça de Jaume Balmes, on es concentrarà la major part de les activitats.

L’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, va destacar durant la presentació de l’esdeveniment que la fira “reforça el vincle amb el territori i el producte de proximitat”, en un context marcat per la incertesa del sector agrari. El lema d’aquest any, va afegir, no només apel·la a la participació col·lectiva, sinó també a la necessitat de “reconèixer i reivindicar la pagesia”.

El president de la Cooperativa Agropecuària de Gavà, Josep Pañella, a l'esquerra; l'alcaldessa de Gavà, Gemma Badia, en el centro; i el president del Gremi de Restauradors de Gavà, Santi Peñarrocha durant la presentació /

Cedida

Molt més que una fira agrícola

La Mostra Agrícola, que obrirà l’1 de maig al pavelló Jacme March, tornarà un cop més amb l’exhibició dels lots d’espàrrecs i de verdures en cistelles artístiques. A això s’hi suma un mercat de pagès amb venda directa (carrer Sant Pere) d’espàrrecs i altres productes de l’horta del municipi. “Amb el ‘Temps d’Espàrrecs’ volem donar valor al producte de proximitat i recordar la importància de consumir producte de casa”, va apuntar durant la presentació Josep Pañella, president de la Cooperativa Agropecuària de Gavà.

A aquestes dues activitats s’hi afegiran la mostra comercial, artesanal i d’automoció, que obrirà els seus 59 expositors el 30 d’abril, i la ja consolidada Mostra d’Entitats, que reunirà mig centenar d’associacions locals. La programació d’aquell cap de setmana es completarà amb activitats com l’espai ‘petits pagesos’ o visites al Museu i al Parc Arqueològic, entre d’altres.

Panera artística amb espàrrecs de Gavà /

Cedida

Gastronomia local amb segell propi

Els restaurants del municipi tindran un protagonisme especial amb GastroGavà. Un total de 20 restaurants agremiats participaran en la ruta “a la carta”, que va començar el 24 d’abril, i també seran presents a la fira a partir del dia 30 i fins al 3 de maig.

El president del Gremi de Restauradors de Gavà, Santi Peñarrocha, va destacar en la presentació de l’esdeveniment l’evolució de les propostes: “Cada any són més elaborades, combinant innovació amb receptes tradicionals”. L’espàrrec es presenta així en múltiples formats, des d’elaboracions clàssiques fins a fusions amb altres productes locals com la maduixa de Gavà.

A més, el programa inclou tallers i showcookings oberts al públic, reforçant el caràcter divulgatiu de la cita.

Un concert durant el GastroGavà /

Cedida

Programació musical femenina

Notícies relacionades

El cartell musical serà femení. Encapçalarà la programació el 30 d’abril María Peláe, la cantant malaguenya que es va fer famosa al programa “Tu cara me suena”. Aquell mateix dia la vetllada la tancarà Dj Neus González. L’1 de maig serà el torn de la cantant Indie Suu i Señoras Bien Dj. Dissabte s’hi sumaran Nat Simons i Queralt Lahoz, amb el tancament de Dj MMMEEL, i diumenge 3 es clourà el programa amb el concert de Miri’s Way.

El Tour de França, present

La segona etapa del Tour de França passarà aquest any també per Gavà el 5 de juliol i aquesta edició de ‘Temps d’Espàrrecs’ exposarà el trofeu oficial del premi durant la fira a la Biblioteca Josep Soler Vidal. Així mateix, es podrà visitar l’estand de la Diputació de Barcelona dedicat al Le Grand Départ del Tour de França 2026.