On Catalunya
Paradís ‘vintage’
Torneig d’arcades de puzles en una nau secreta
"En aquesta nau –et garanteixen– els somnis es compleixen"

Hileras de recreativas en la sede de la asociacion ARCADE. /
Aquí se’t posa la nostàlgia de punta en menys del que es triga a dir "Chanquete ha mort". És el paradís arcade: dues plantes amb més de mig centenar de pinballs i unes 130 màquines recreatives. Totes originals, garanteixen. "25 pessetes, 6 partides", anuncia alguna.
"En aquesta nau –et garanteixen– els somnis es compleixen". És la seu de l’associació ARCADE (Associació per a la Restauració i Conservació d’Arcades i altres Dispositius d’Entreteniment). Aquest cap de setmana obriran per als no socis el seu cau retro d’Esplugues de Llobregat. Estrenen nou torneig amb què flipar en colors, com es feia als 80.
Serà la primera edició de l’Stack Attack, una competició amb "els millors jocs arcade de puzles", prometen. Sí, sonarà de fons l’addictiva cançó del Tetris amb què posar-se encara més nerviós que quan feies un test de la SuperPop. Es traurà adrenalina amb tota mena de trencaclosques versió arcade: Tetris, Magical Drop, Puyo Puyo, Puzzle Money Exchanger i Puzle! Mushihime-Tama. És a dir, tot el que sigui fer desaparèixer blocs, boles o monedetes de colors compulsivament. "Al final el que es busca és la competició sana i la germanor", diuen els organitzadors. Aquest és l’objectiu: "Mantenir viva aquesta petita comunitat –afegeixen–. I atraure tant principiants com veterans del gènere". Ja han anunciat a l’octubre nous tornejos de pinball i de matar marcianets.
¿Quan? Del 12 al 14 de setembre a La Nau, així anomenen aquesta nau amb direcció secreta. La inscripció costa 20 euros per a socis, 30 euros per a no socis. Inclou accés a tots els tornejos i zona de joc gratis en aquest paradís arcade: 800 metres quadrats de pinballs i recreatives. Si hi entres, ja no en surts, avisat quedes.
Ets en un laberint sense sortida. Ni que fossis el fiscal García Ortiz en la seva última polèmica. Però no, aquí sí que hi ha sortida. Aquest estiu han proliferat per Catalunya construccions naturals de diversos metres quadrats amb més parets que un zulo d’Idealista. A falta del Laberint d’Horta (que està d’obres per restaurar l’estructura vegetal), tens tres opcions més, totes fora de Barcelona. I corre, que alguns d’aquests laberints només hi seran fins aquest cap de setmana.

El Laberint de palla de La Segarra. /
Laberints de palla, blat de moro o flors on perdre’s
Aquest estiu han proliferat a Catalunya construccions naturals de diversos metres quadrats fetes en espais naturals. Són com ‘escape rooms’ a l’aire lliure. L’únic imprescindible és el repel·lent de mosquits
Al Baix Empordà tens un dels més espectaculars, un laberint de blat de moro, el Laberint Can Pujol (Girona). Es tracta de tres hectàrees i mitja de laberint, plenes de pistes, preguntes, dinàmiques i passadissos interminables on faràs més voltes que Ábalos parlant de Koldo. Sumen ja quatre edicions, i cada any canvia el recorregut. En el seu Instagram, després de fer el tancament anual, pugen una foto àrea del recorregut, perquè vegis com de perdut anaves. En total és una hora de recorregut –depèn del que trigues a situar-te–, i és per a tots els públics. L’única cosa que has de portar és la ment una mica desperta i antimosquits, avisen. Les entrades costen sobre els 10 euros, així que no t’ho pensis gaire, perquè aquest cap de setmana és l’última oportunitat que tindràs per passar-t’hi: el laberint del 2025 s’acomiada el 14 de setembre.

Capolat (Berguedà-Barcelona) 04/09/2025 Niudalia. Es un jardín viral con más de 200.000 flores. Ahora es la temporada de dalias En la foto, Josep Mosoll Fotografía de Ferran Nadeu /
¿Un altre laberint? Ves a la Segarra. Al municipi de Sant Ramon (Lleida) han utilitzat més de 400 bales de palla per construir el Laberint de Palla, un laberint ple de passadissos sense sortida, d’altres que tornen a l’entrada i d’altres amb enigmes per continuar. Sí, una espècie de escape room outdoor. Aquesta experiència natural, que aquest any compleix cinc edicions, té entrades a cinc euros i, també, tanca el 14 de setembre, així que corre.
Últim pla: el laberint de dàlies de Niudàlia, al Berguedà. Aquesta temporada hi han florit mig milió de flors, calculant-ho per baix, asseguren. Tantes, que més enllà de la dotzena de fileres estil jardí que hi ha, es troba un laberint de dàlies de 22 x 22. Un paradís floral del qual no voldràs sortir (o no podràs, depèn de com d’afinat tinguis el GPS intern). Les entrades bàsiques costen al voltant dels 10 euros per visitar tot el recinte i el jardí (i pots afegir extres a la visita senzilla).
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- Temps Catalunya activa nous avisos per pluges torrencials en plena Diada
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Igualtat Els experts afirmen que les xarxes són supermercats de prostitució
- MULTIMEDIA Catalanisme i indústria (capítol III): Catalunya serà industrial o no serà
- Salut mental i autolisi Les entitats reclamen més recursos i un canvi de mirada per prevenir el suïcidi
- ‘Must’ de la nit Temples dedicats a les dives del pop
- Paradís ‘vintage’ Torneig d’arcades de puzles en una nau secreta
- CATA MAYOR La vil·la on passen coses sensacionals