On Catalunya
Entre roques
Una visita a l’interior de la cova de Mura
Fins a finals del mes de novembre s’organitzen excursions guiades a aquest paratge natural tots els dissabtes, diumenges i dies festius

La cova de Mura, situada en ple àmbit del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (a cavall de les comarques del Bages, el Moianès i el Vallès Occidental), s’ha obert de nou aquest mes de juny a les visites guiades. L’activitat es realitzarà tots els dissabtes, diumenges i dies festius fins al 30 de novembre, amb l’excepció del cap de setmana que ve (29 i 30 de juny), tot i que es podria anul·lar puntualment en cas que hi hagi un risc d’incendi molt elevat.
El punt de partida, i també el de tornada, és el Centre d’Informació de Mura, la pintoresca localitat on es troben aquestes cavitats. El recorregut s’iniciarà a les 10.45 hores del matí i finalitzarà al voltant de les dues. El camí fins a la cova, de muntanya, té un fort desnivell. Durant el trajecte, s’explica el paisatge i la seva història. La visita a la cova, de 160 metres de longitud, és bastant plana, i dura uns 20 minuts.
A les parets es poden veure formacions d’estalagmites i estalactites i, especialment, les curioses cristal·litzacions plomosas d’aragonita, conegudes com a flos ferri. A més, la cova acull una fauna molt interessant i, per exemple, a l’hivern els ratpenats s’hi arreceren per passar els dies més freds. També hi ha un escarabat que només es troba en algunes coves i avencs dels massissos de Sant Llorenç i de Montserrat.
Notícies relacionadesLes persones interessades en aquesta activitat han de reservar prèviament l’entrada trucant al 629.822.714 (Laia Miralta), ja que hi ha limitació d’aforament. El preu és de sis euros per als adults, i quatre euros per als menors d’entre 6 i 12 anys i majors de 65. Cal portar frontal, bon calçat i aigua. A l’estiu és convenient portar posada protecció per al sol, i durant tot l’any, com a mínim un jersei d’abric per a l’interior de la cova, que està a 12 °C de temperatura. Les visites es poden fer també en grups escolars els dies feiners sota demanda.
D’altra banda, també es pot fer una visita virtual 360° a la cova de Mura que permet moure’s per l’interior amb comoditat i des de casa, acostant-se i allunyant-se de l’entrada, parets, passadissos i minerals que s’hi poden veure. L’experiència, a més, es complementa amb materials digitals, com poden ser vídeos i pàgines web.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"