On Catalunya
ruta
Ruta de contrabandistes
El camí que uneix Beget i Rocabruna aplega tot el paisatge característic de l’Alta Garrotxa i inclou zones de pastura i boscos d’alzines
Ruta de contrabandistes Esglesia de Sant Cristofol sXII Benet /
La zona de l’Alta Garrotxa, a camí entre l’Empordà i la Garrotxa, és una zona agresta, muntanyosa, formada per senders i camins que, anys enrere, va ser el refugi perfecte per als contrabandistes. És un terreny on s’amaguen paratges recòndits que permetien a bandolers i contrabandistes amagar-se de mirades alienes i passar desapercebuts. Per sort, aquest terreny continua conservant senders i camins perfectament senyalitzats que ens ofereixen la possibilitat de caminar i reviure aquells camins on el contraban era el protagonista.
Ruta de contrabandistes Alta Garrotxa /
Una de les rutes que permet reviure els camins que seguien els contrabandistes és la que uneix Beget i Rocabruna, en aquest cas ja dins la comarca del Ripollès. Segons es descriu a la web de la xarxa de senders Itierannia, es tracta d’una ruta de poc més de 13 quilòmetres que ens portarà a superar-la en un temps de 5 hores. Evidentment, és per recórrer a peu i el desnivell acumulat de pujada que haurem de superar serà de 765 metres.
Notícies relacionadesComençarem la nostra etapa des de Beget, que ens ofereix una excel·lent panoràmica de la seva admirada església romànica de Sant Cristòfol, del segle XII. Agafem el senyal R-78 per ja entrar al nucli del poble, creuar el pont i dirigir-nos direcció a Rocabruna pel coll de Marlem per agafar el camí de Can Reguer a l’R-79. La primera impressió és que ens trobem davant un camí històric. De fet, aquesta ruta dels contrabandistes va ser la que van utilitzar durant moltíssims anys per passar de Beget a la Menera, al Vallespir, no sense abans haver de superar les muntanyes de l’Alta Garrotxa amb les seves espectaculars i vertiginoses vistes. El camí ens condueix fins a Sant Antoni de França, una zona de pastura. S’ha de seguir una pista per arribar als prats de Bocabartella. En pocs minuts, segons consta a la fitxa descriptiva de la ruta, ens adreçarem cap al coll de Marlem, on hi ha el senyal R-83. En aquest punt es pot disfrutar d’una curiosa vista del Comanegra i de les torres de Cabrenys, ja dins del territori del Vallespir.
Arribats a aquest punt, agafarem el camí de senyals grocs, passarem pel castell de Rocabruna fins a coincidir amb la ruta GR-11 per endinsar-nos en una zona de bosc d’alzines i roures. Finalment, continuarem fins a Beget creuant les muntanyes de l’Alta Garrotxa i admirant els salts d’aigua i petites cascades per culminar la ruta des d’on la vam iniciar.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
