On Catalunya
Pumarejo, el club cultural que ho peta
És una joia de la Barcelona emergent i un ‘must’ de l’oci nocturn de l’Hospitalet, al mateix districte on Rosalía muntarà el seu estudi
Rosalía vol instal·lar el seu estudi musical al Districte Cultural de l’Hospitalet, una zona d’antigues naus industrials que l’ajuntament està impulsant com a hub cultural. No és estrany que la Motomami s’hagi fixat en aquest polígon: ja hi ha més de 450 artistes, col·lectius i tallers que han establert aquí la seva seu. Fins i tot alguns dels clubs més de moda entre els moderns barcelonins són aquí. És el cas d’El Pumarejo (avinguda del Carrilet, 187), un imperdible en l’oci cultural i nocturn.
Encara que l’artista obrera Juana Dolores aquesta mateixa setmana els hagi assenyalat com a «artistes pijos catalans» i «agent gentrificador», El Pumarejo està sent des del 2015 l’altaveu de moviments culturals emergents. La sala, molt modesta (tot just compta amb una barra, un escenari mòbil i una petita pista), ha acollit desenes dels dj, cantants, travestits i performers que ara sonen a totes les sales quan encara estaven fent els seus primers bolos.
Notícies relacionadesDe fet, una de les grans virtuts d’El Pumarejo és la igualtat de la seva programació. Aquí, artistes de renom comparteixen escenari amb desconeguts amb molt de talent. És el cas del Cabaret Internet, el Got Talen de la Generació Z, un xou de varietats amb humor absurd i digital en el line-up del qual han desfilat comediantes com ara Judit Martín (et sonarà del Polònia de TV-3) compartint cartell amb estudiants de l’Institut del Teatre que mai havien tingut un focus que apuntava cap a ells.
L’agenda de la sala està ben nodrida i és plena de varietat, amb propostes per a tots els públics. Per exemple, hi ha espectacles d’humor i performàtics, com ara Pumare-ho! TV, que el dia 23 de desembre portaran a terme un programa nadalenc en directe, amb acudits, receptes, dissertacions absurdes i molt de xou. Per descomptat, també hi ha nits de dj, de música i club. Fins i tot tenen tallers on deixen el seu equip de so perquè qualsevol persona pugui provar com sona la música que ha fet en la tranquil·litat de la seva habitació traslladada a un espai gran i que compta amb altaveus. Una bona joia de la Barcelona emergent.
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Khamenei ha triat la fugida endavant
- Entre 2010 i 2018 Mercè Conesa rep la Medalla d'Or de Sant Cugat del Vallès per la seva etapa com a alcaldessa
- Conflicte regional L'OTAN intercepta un tercer míssil iranià sobre l'espai aeri de Turquia, a prop d'una base de l'Aliança
- Educació a Catalunya Així són els 9 col·legis de Barcelona de la llista Forbes 2026 de millors escoles d'Espanya: molt anglès i activitats a l'aire lliure
- Violència sexual La jutgessa arxivarà la segona denúncia contra Errejón per agressió sexual perquè la víctima no s'ha ratificat
