On Catalunya
CIUTAT DIBUIXADA
'Dona i ocell', una dona i un ocell eterns
L'escultura de Joan Miró és una obra que molts coneixen des de petits

on-dona-i-ocell
Joan Miró, a més d’esculpir una gran vagina en una de les parts de 'Dona i ocell', relacionava aquesta figura amb l’Antiga Roma: en algunes entrades de la ciutat es gravaven fal·lus com a símbol de força i salut (la seva forma és semblant). També va homenatjar Gaudí a l’utilitzar el trencadís. El pas del temps sembla revaloritzar l’obra mironiana, que molts coneixen des de petits al ser un tema clàssic en la matèria d’art.
Eixample
Dona i ocell està al parc de Joan Miró, al costat de l’avinguda de Tarragona, a prop del carrer Aragó.
Temes:
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Entendre-hi més Aeroports: l’hora de l’enlairament