El Parlament tornarà a votar el traspàs de les infraestructures
icoy37517961 junqueras valencia170302201239 /
L’ascensor social "no funciona" i el contracte social està "trencat". Aquest és el diagnòstic que fa Junts sobre la situació de Catalunya, el principal responsable de la qual –sosté el partit– és la "dependència del Govern de l’Estat" i l’"infrafinançament crònic" que, segons el seu parer, pateixen els catalans. Amb aquest argument, els postconvergents van forçar la celebració d’un ple monogràfic al Parlament en el qual van abordar ahir –i continuaran demà– pràcticament totes les variables –fiscalitat, drets socials, vivenda, immigració, infraestructures, llengua i "identitat catalana" – i que culminarà amb una petició de reprovació a l’Executiu per la seva "mala gestió", que, adverteixen, posa en "perill l’ascensor social".
En plena crisi de Rodalies, Junts tornarà a sotmetre a votació el traspàs d’infraestructures de titularitat estatal –ports, aeroports, carreteres i trens–, una proposta que es votarà just després que el ple aprovi la petició de dimissió de la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i del ministre de Transports, Óscar Puente. També en aquest monogràfic, el partit portarà de nou la petició del concert econòmic, que previsiblement es tombarà per cinquena vegada en aquesta legislatura. Mentrestant, PSC, ERC i Comuns, que sumen majoria, buscaran que la Cambra torni a posicionar-se a favor del model de finançament singular per a Catalunya que va presentar el Govern.
- Successos Un incendi a la bodega d’un ferri de GNV obliga a desallotjar 200 passatgers de la ruta Mallorca-Barcelona
- Seguretat ciutadana Nou SOS de l’ambulància de la Guàrdia Urbana a L’Hospitalet: “Portem mesos sense rebre les nostres nòmines”
- Entrevista Mar Picó, l’escriptora que reivindica el català amb una trilogia molt ‘Bridgerton’ ambientada a la Catalunya del segle XIX
- Intel·ligència Artificial / Epidemiologia Una IA prediu el risc de càncer de mama a 4 anys d’una mamografia
- Debat polític Marc Giró irromp a ‘El Hormiguero’ amb una defensa de Pedro Sánchez i un dard a Pablo Motos: "Fileu molt prim amb ell i molt poc amb la ultradreta"
