D’alcalde absolut a president frustrat
Des del poder local va construir la seva trajectòria política Miguel Ángel Gallardo (Villanueva de la Serena, 8 de juny de 1974), amb sis majories absolutes encadenades a l’alcaldia de la seva localitat natal que el van convertir en un dels dirigents socialistes més sòlids del municipalisme extremeny. Aquest perfil de gestor amb control del territori, unit a la perseverança de la qual presumeix, va sustentar el seu salt a la primera línia autonòmica, un moviment que aspirava a culminar en la Presidència de la Junta. No obstant, la contundent derrota a les urnes, en què ha aconseguit el pitjor resultat històric del PSOE a la regió, no només s’ha quedat en una Presidència frustrada, sinó que ha desembocat en la seva pròpia dimissió, i ha obert així una nova etapa per recuperar un lideratge que canviï el rumb del partit a Extremadura.
Tècnic especialista en Manteniment Electrònic i Educació Infantil, Gallardo va treballar com a operari de producció de tomàquet a l’empresa Impralsa, al municipi de Miajadas, a Càceres. La seva trajectòria política va començar amb 21 anys quan es va afiliar a les Joventuts Socialistes de Villanueva de la Serena.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
