Feijóo i Abascal aparenten acord en la negociació valenciana
Els líders del PP i Vox recuperen la interlocució i una certa sintonia davant el debat d’investidura de Pérez Llorca
El debat d’investidura de dijous vinent a les Corts Valencianes posarà fi a la curta etapa de Carlos Mazón com a president de la Generalitat, sempre que els 13 diputats autonòmics de Vox decideixin votar a favor del popular Juan Francisco Pérez Llorca, fins ara número dos del PP valencià. Les negociacions entre les dues formacions es dirimeixen a nivell regional, però pilotades des de Génova i Bambú (el carrer on s’ubica la seu dels de Santiago Abascal a la capital d’Espanya). De fet, era a priori a nivell nacional des d’on hi havia menys entesa, després de diversos mesos de distanciament notable entre Alberto Núñez Feijóo i Abascal.
Tots dos van parlar, a iniciativa del popular, just després que Mazón anunciés la seva dimissió el 3 de novembre passat, la setmana següent que es complís el primer aniversari de la dana mortal que va provocar més de dos-cents morts a València. Va ser una conversa cordial, segons la descriuen des de les dues formacions, en la qual es van abordar altres qüestions diferents de les del País Valencià.
A partir de llavors, Feijóo ha cuidat més els detalls cap al seu interlocutor, a qui va comunicar en primer lloc que Pérez Llorca era l’escollit com a substitut. Hi ha aparences d’acord i una evidència que juga a favor del PP: el fet que ja existeixin uns pressupostos autonòmics, pactats aquest any amb Mazón, que ja es va retratar davant els seus socis de l’extrema dreta amb importants concessions.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
