El Govern commemorarà l’aniversari amb sis actes a Catalunya
El president de la Generalitat, Salvador Illa, y el conseller de Justícia, Ramon Espadaler. /
El Govern, a través de la seva delegació a Catalunya, celebrarà sis actes per commemorar els 50 anys de la mort de Franco, entre el 22 de novembre i el 9 de desembre, a Tarragona, Corbera d’Ebre, Barcelona (per partida doble), Girona i Lleida.
El delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, va defensar que no es tracta de celebrar una "efemèride nostàlgica", sinó de fer un "exercici de pedagogia democràtica". Els actes organitzats per la delegació faran especial incidència en el paper que Catalunya ha tingut en "el relat de la democràcia espanyola". "Catalunya va viure amb especial intensitat la repressió cultural, lingüística i política del franquisme", va dir el delegat.
- Violació de la privacitat Meta, condemnada a pagar 479 milions a la premsa digital espanyola per competència deslleial a Facebook i Instagram
- Impuls al corredor mediterrani El corredor mediterrani connectarà Almeria amb França el 2027
- Patrimoni Les obres per recuperar el Tramvia Blau començaran a finals del 2027
- Una efemèride crucial On són els Franco (i els seus diners)
- Sinistralitat viària Més radars i més controls de velocitat a l’AP-7 a les Terres de l’Ebre per frenar l’increment de víctimes mortals
- Funció pública El Govern eleva la pujada salarial dels funcionaris a l’11% fins al 2028
- Núria Rodríguez-Planas, professora d’Economia: "Reduir la bretxa de gènere beneficia les dones i també els homes"
- Aeroports Competència avala la pujada de tarifes d’Aena per a l’any 2026
- Pacte estratègic Indra i Egatel s’alien en R+D per a defensa
- Sector financer El Sabadell deixa oberta la possibilitat d’un ajust de plantilla
