Congrés d’ATA
Feijóo proposa un pla d’autònoms amb quotes zero, flexibilitat en els pagaments i menys paperassa
El PP planteja eximir d’impostos els autonòmes joves o nous, i els que facturin menys
Alberto Núñez Feijóo /
El president del Partit Popular (PP), Alberto Núñez Feijóo, ha presentat aquest dilluns, en el congrés de la Federació Nacional d’Associacions de Treballadors Autònoms (ATA) a Madrid, el seu pla d’autònoms. Deu punts en què el líder de l’oposició planteja ampliar les baixes de maternitat per al sector, flexibilitzar el pagament de quotes als treballadors per compte propi en dificultats i reduir progressivament a un pagament anual l’actual pagament trimestral de l’IVA. Un impost del qual quedarien exempts els nous autònoms durant el primer any, i en el segon els que ingressin quantitats similars al salari mínim o siguin menors de 35 anys.
A més de per als nous autònoms o per als que percebin menys ingressos com a fruit de la seva activitat, el pla de Feijóo també pretén eximir de l’IVA tots els autònoms que facturin per sota dels 85.000 euros anuals, un total d’1,4 milions d’aquest tipus de treballadors, segons va detallar. Com en altres ocasions, el líder conservador va acusar el Govern de Pedro Sánchez d’«esprémer» qui genera riquesa i va asseverar que «un autònom no és un caixer automàtic».
El líder dels populars va incidir especialment en la necessitat de reduir la paperassa per a aquest col·lectiu. Segons va dir a l’assemblea d’ATA, amb sarcasme, un autònom «és un professional de la seva feina, no un expert en fiscalitat ni en dret tributari». Incidint en la mateixa idea, Feijóo va exclamar que «ja està bé que agricultors, perruquers o transportistes dediquin més temps a la burocràcia que a l’ofici que han après». I cargolant encara més la idea, va assegurar que per als treballadors per compte propi els dies no es divideixen en laborables o dies festius, sinó entre «horari de treball i horari de paperassa».
Menys declaracions a l’any
Per alleujar aquesta càrrega burocràtica, el pla dissenyat a Génova 13 proposa canviar les actuals declaracions trimestrals de l’IVA a només dos a l’any, semestrals. Però fins i tot portant-ho més enllà, el PP vol que només es compleixi una vegada a l’any amb Hisenda, com passa amb els treballadors per compte d’altri amb la declaració anual a la primavera de l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’IRPF. A falta de més precisió, i segons va anunciar Feijóo, acollir-se al pagament semestral serà voluntari, i els que s’incorporin al règim d’autònoms faran ja una única declaració, una cosa que «progressivament» s’anirà afegint a tots els altres.
Incidint en els tràmits que han d’emplenar els que decideixen emprendre i instal·lar-se pel seu compte, Feijóo va aprofitar per denunciar la seva situació traient a col·lació l’escàndol Ábalos, el principal cas de corrupció que assetja el Govern. «No és decent que a un autònom se li demanin centenars de papers per justificar que utilitza la seva línia telefònica per treballar i hi hagi hagut ministres contractant els seus vicis amb diners públics», va assenyalar amb referència a l’antic titular de Transports amb Sánchez entre el 2018 i el 2021, ara processat al Tribunal Suprem (TS) amb el seu íntim col·laborador, Koldo García, i el seu successor com a secretari d’Organització del PSOE, Santos Cerdán, en presó preventiva des del mes de juny passat.
En tot moment, el líder de l’oposició va reivindicar el sector dels autònoms com un motor econòmic d’Espanya, però a més com un que no tindria els mateixos elements de pressió que d’altres. «Que els autònoms no convoquin manifestacions o vagues no vol dir que no tinguin necessitats i drets», va sintetitzar sobre això en la trobada d’ATA.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
- L’atenció primària Les infermeres de Catalunya critiquen la vacunació «improvisada» contra la grip en una jornada de concentracions
