Junts sotmetrà a la militància si retira el suport a Sánchez

Puigdemont es reunirà diumenge amb el nucli dur i dilluns se sumarà la resta de l’executiva i s’anunciarà el veredicte

Junts sotmetrà a la militància si retira el suport a Sánchez

Zowy Voeten

2
Es llegeix en minuts
Carlota Camps
Carlota Camps

Redactora especialitzada en Parlament i política catalana

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

"És l’hora del canvi". Va ser l’avís que la líder de Junts en el Congrés, Miriam Nogueras, va transmetre dimecres en la sessió de control a Pedro Sánchez. Des d’agost, el president del partit, Carles Puigdemont, havia anat avisant que aquesta tardor "passarien coses", però l’amenaça de Nogueras va ser un pas més en l’escalada de tensió entre els dos partits i va deixar entreveure que la decisió sobre la continuïtat del suport de la formació postconvergent al PSOE al Congrés era a prop. El partit ja té data per al veredicte. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, s’ha convocat una primera reunió diumenge de la permanent del partit –el nucli més dur– per avaluar la situació i fer la proposta que dilluns es compartirà amb la resta de l’executiva.

La trobada decisiva començarà a les 10 del matí al coworking Les 5 Éléments, als afores de Perpinyà. Primer, la cúpula farà balanç de la situació i exposarà la seva conclusió. Posteriorment s’obrirà un torn de paraula perquè tots els assistents facin propostes sobre quins passos cal seguir. Es preveu una reunió llarga i que no es produeixi cap compareixença pública fins a les cinc de la tarda, moment en què la direcció explicarà el veredicte acordat, que haurà de ser validat per la militància.

L’opinió majoritària en la formació és que el pacte que va permetre investir Sánchez el novembre del 2023 no ha donat els fruits que s’esperava i que la taula de negociació a Suïssa tampoc dona més de si. El principal escull, entre d’altres, és que la llei d’amnistia no ha permès encara la tornada de l’expresident a Catalunya. Justament ahir el fiscal es va oposar a retirar-li l’ordre de detenció fins que el Tribunal Constitucional (TC) resolgui el seu recurs d’empara.

Notícies relacionades

Resposta des de Brussel·les

Sánchez va mostrar ahir a la nit des de Brussel·les el seu "respecte al funcionament intern" dels partits, en aquest cas Junts, quan se li va preguntar per la consulta sobre la continuïtat del suport a l’Executiu. "El que està en mans del Govern ho estem complint; allò que està en mans d’altres, ho estem treballant", va dir Sánchez, que va esmentar la llei d’amnistia, que encara està en el TC. Respecte a una possible reunió amb Puigdemont, va dir: "Aquestes reunions se celebraran quan toqui".