Ministeri de Treball
Permís de 15 dies per cures pal·liatives

El Ministeri de Treball planteja que el nou permís per acompanyar un familiar que hagi de rebre cures pal·liatives sigui de 15 dies. El podrà agafar qualsevol treballador assalariat per ajudar parents de fins a segon grau de consanguinitat, és a dir, pares, cònjuges, germans o oncles; serà fraccionable; només es podrà sol·licitar una vegada per familiar, i serà compatible amb els permisos existents per hospitalització.
Aquest permís es podrà fraccionar en dues finestres temporals, en cas de malalties llargues, tal com figura en l’esborrany remès als agents socials i al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO. I es podrà sol·licitar tant si el malalt rep les cures pal·liatives a casa com en un centre hospitalari. La vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, concreta la seva proposta, anunciada la setmana passada i que encara haurà de seguir diversos tràmits per poder entrar en vigor.
«L’exercici del dret a aquests dies es podrà dividir, a voluntat de la persona treballadora, en dues fraccions, en un període de tres mesos, a comptar des del primer dia en el qual la persona treballadora s’acull a aquest permís i fins a la data de mort de la persona que necessita aquestes cures», recull la proposta de Treball.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La salut mental ja mou 2.500 milions i atrau els fons
- Connexió amb Singapur a les 3.00
- Barcelona, protagonista Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
- TELEVISIÓ I MAS ¡Salta la sorpresa a Europa!
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA L’Espanyol torna al groc per celebrar el 125è aniversari
- Futbol El Marroc oposita a gran potència
- Guardó Ramon Besa, distingit amb el premi Ofici de Periodista