Peralada i Montserrat desembarquen amb música a Roma

Kebyart Ensemble /
Una exposició i tres concerts formen part de l’ambaixada cultural catalana amb la qual el Festival de Peralada i l’Abadia de Montserrat han desembarcat a Roma. El primer, que des de fa uns anys organitza un festival de Pasqua, celebra el seu 40è aniversari el 2026, i Montserrat commemora el seu mil·lenari. Tots dos sumen forces per fer brillar el patrimoni musical i cultural de Catalunya en un desembarcament que ahir va tenir dos protagonistes a l’Ambaixada d’Espanya a la Santa Seu: l’original conjunt de saxòfons Kebyart i l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí, que capitaneja Dani Espasa.
Salvador Illa va acudir a aquest concert, amb música de cambra de Corelli, Scarlatti, Händel i Geminiani, en què va brillar la violinista Farran Sylvan James, molt ben conjuntada amb la resta de la formació liderada per Espasa.
Obres sacres
Notícies relacionadesEl president Illa va assistir al concert de Vespres d’Arnadí aprofitant la seva presència a Roma. Illa va reconèixer a l’acabar l’aplaudidíssima actuació que mai abans havia escoltat el cèlebre conjunt català, que ja havia actuat a Itàlia però mai a Roma. "Tinc molt recorregut de millora en matèria musical", va dir.
Avui, Vespres d’Arnadí i la soprano Sara Blanch, tots dos molt units a Peralada, redescobriran obres sacres de Domenico Terradeglias, que és com a Roma coneixen el català Domènec Terradellas. El conjunt vocal Cantoría i el contratenor Juan Manuel Morales participen també en aquest espectacle. Cada concert es fa en un lloc especial, i el segon tindrà lloc a l’Ambaixada d’Espanya a Itàlia. I demà, últim dia d’aquest irrepetible mix entre Peralada i Montserrat, s’inaugurarà l’exposició Montserrat: una contribuzione benedettina nella construzione della Europa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La Generalitat es querella contra Pàmies per la ‘teràpia del lleixiu’
- Polèmica TV3 retarda l’emissió de ‘Bestial’, el programa de Bibiana Ballbè, després de la pluja de crítiques
-
Ofert per
- El conflicte del Pròxim Orient Israel excarcera i deporta els quatre primers membres de la Flotilla
- El sistema energètic La falta de control de tensió va originar la gran apagada, segons l’informe europeu
- El cas més insòlit de fallida: va guanyar un sorteig de milers d’euros a la setmana i ara està arruïnat
- DGT Aquesta és la pregunta més fallada de l'examen teòric del carnet de conduir
- Canvis demogràfics L’Espanya sense nens: 460 pobles es queden sense menors en edat escolar
- Opinió 25 anys i un dia
- Gira de comiat El primer gran concert de Sabina a Barcelona va estar a punt de suspendre’s: «Va ser un dia sinistre»