Convocades 50 beques per a la hisenda catalana

El president de la Generalitat, Salvador Illa, durante su visita oficial a Londres. /
La Generalitat està en ple procés de fer créixer l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) per complir algun dia amb el compromís que va assumir el president Salvador Illa en la seva investidura: que la hisenda catalana recaptaria tots els impostos que es paguen en aquesta comunitat, començant per l’IRPF. Amb aquest objectiu al cap, ahir el Govern va obrir una convocatòria de 50 beques per a aspirants a preparar les oposicions als cossos tributaris de l’ATC.
La informació va sortir publicada al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) i els aspirants tindran fins al 16 d’octubre per presentar la sol·licitud. Vint beques seran per a opositors al cos superior d’inspectors tributaris; quinze, per al cos superior de tècnics tributaris, i quinze més, per al cos tècnic de gestors tributaris. En els dos primers casos són beques de 14.208 euros en total a raó de 1.184 euros al mes durant un any. En el tercer cas, la suma és de 9.472 euros, a raó de 1.184 euros repartits en vuit mesos. En total, la Generalitat dedicarà a aquesta partida 639.360 euros.
La hisenda catalana fa mesos que està immersa en un procés de reclutament per augmentar la plantilla actual. Ara disposa d’uns 830 professionals, una xifra que li impedeix assumir les noves responsabilitats en la recaptació d’impostos que van incloure el PSC i ERC en el pacte que van signar fa un any per investir Illa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ACTUALITAT BLAUGRANA Joan Garcia es lesiona el menisc: sis setmanes de baixa aproximadament
- Informe de la Sindicatura de Greuges El 80% dels joves extutelats de Catalunya no reben les ajudes per emancipar-se
- Fòrum universal sobre Cultura
- Projecte en tràmit L’ampliació del parc natural de Sant Llorenç propiciarà un corredor ecològic fins a Montserrat
- Tot queda en només un ensurt
- Un advocat expert avisa: aquesta és l’única manera que hi ha de no pagar una derrama
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- El consistori aprova el veto a equips esportius amb bandera israeliana
- L’ampliació de Sant Llorenç del Munt crearà un corredor verd cap a Montserrat
- Simeone posa a prova en el derbi el Madrid de Xabi Alonso