Vilaplana eixampla l’ombra sobre Mazón
La periodista revela una nova hora de sortida del restaurant El Ventorro que xoca amb la suposada arribada del president al Palau de la Generalitat segons la versió que va oferir el govern valencià.

El ball d’hores de la jornada de Carlos Mazón el 29 d’octubre, quan la dana morta va castigar la província de València fent més de 200 morts, continua deu mesos després. La "Carta oberta" de Maribel Vilaplana revela un nou horari del final del dinar de feina que la periodista i consellera i portaveu del Llevant UD va mantenir amb el president de la Generalitat valenciana en les hores clau.
"En un moment determinat del dinar, el president va començar a rebre trucades que van interrompre la nostra conversa de manera continuada. Jo vaig continuar al restaurant, completament aliena a aquestes comunicacions: no vaig preguntar, no hi vaig participar, ni en vaig conèixer en cap moment el contingut, i el president tampoc em va traslladar cap inquietud al respecte. Vaig actuar, com sempre he fet, des de la discreció i el respecte que em caracteritzen", assegura en la missiva distribuïda a través d’una persona de la seva confiança als mitjans de comunicació.
"Aquestes interrupcions, sumades a l’espera i al comiat, van demorar també la meva sortida del restaurant, que es va produir finalment entre les 18.30 i les 18.45 hores", continua Vilaplana. Un horari que es contradiu amb el que ella mateixa va donar en una anterior versió de l’àpat, ja que va assegurar que va ser al restaurant des de les 15.00 fins a les 17.45 hores. "En el seu moment, enmig de la voràgine amb què es van desencadenar els fets, el desconcert i la pressió viscuda, sincerament no vaig dimensionar la importància d’aquest desfasament horari inicial que es va fer públic. Però amb la distància del temps i després de parlar-ho amb les persones més pròximes, he considerat necessari aclarir també aquest punt", assegura ara la periodista.
L’aclariment també xoca amb l’horari facilitat des de Presidència sobre l’arribada de Mazón al Palau de la Generalitat valenciana després de revelar-se al novembre de l’any passat el dinar amb Vilaplana. Fonts del Palau van assegurar llavors que, "després d’acabar la trobada, [Mazón] va arribar a les 18 hores al Palau de la Generalitat, des d’on va continuar sent informat puntualment juntament amb el seu gabinet sobre l’evolució de la situació provocada per la dana" fins a arribar al Centre de Coordinació d’Emergències de l’Eliana "passades les 19 hores".
No obstant, a la "Carta oberta" de Vilaplana se situa el comiat de Mazón i la sortida d’El Ventorro entre les 18.30 i les 18.45 hores. Aquesta franja horària desmenteix la Generalitat. Tornen a aflorar els dubtes sobre què va fer Mazón la tarda del 29-O fins a les 20.28 hores, quan va arribar al Cecopi a l’Eliana. En la seva compareixença del 15 de novembre del 2024 a les Corts, Mazón va evitar concretar franges horàries. "Quan vaig ser advertit que la situació a l’embassament de Forata s’agreujava, em vaig desplaçar al Centre de Coordinació d’Emergències, on estava constituït i treballant el Cecopi", va assegurar el cap del Consell en seu parlamentària.
Les trucades
Notícies relacionadesAmb el nou horari que revela la periodista, es confirma que Mazón sí que tenia cobertura i que va participar en nou trucades durant el dinar a El Ventorro: tres de rebudes (16.29, 18.16, 18. 25 hores) i dues d’enviades (17.37, 18.30 hores) a la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, segons el llistat que ella va facilitar a la causa de la dana, on és una de les investigades; tres trucades al president de la Diputació, Vicent Mompó (17.46, 18.25 i 18.27 hores), i una a l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, a les 18.28 hores.
Es pot recordar que el Cecopi es va convocar el 29 d’octubre a les 17 hores. A Utiel ja havien mort sis persones i un camioner havia desaparegut al matí a l’Alcúdia. A les 18.30 hores els enginyers calculen que va ser quan es va començar a desbordar el barranc del Poio, que va provocar el major nombre de víctimes a les comarques de la Foia de Bunyol, el Camp del Túria i l’Horta Sud.
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Un Barça instal·lat en el caos
- Vilaplana eixampla l’ombra sobre Mazón
- Futur pol innovador a Sant Feliu
- Temps Catalunya, en alerta taronja per pluges entre 30 i 60 litres/hora que afectaran especialment Tarragona
- «Genocidi a Gaza» Sánchez anuncia un decret per fer efectiu l’embargament d’armes a Israel i sancionar el Govern de Netanyahu
- Pedersen triomfa a Galícia en una altra etapa amb incidents
- Pedri i Mikel Merino dirigeixen una escandalosa obra mestra
- Una festa amb 200.000 fans