L’automobilística xinesa Chery obrirà a la tardor un centre d’R+D a Cornellà

Illa firma un acord amb el president del grup amb què dona suport al desenvolupament de la marca a Catalunya / El president ofereix Barcelona per acollir la seu central de la companyia a Europa

L’automobilística xinesa Chery obrirà a la tardor un centre d’R+D a Cornellà
3
Es llegeix en minuts
Júlia Regué
Júlia Regué

Cap de la secció de Política.

Especialista en política.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nova inversió de l’automobilística Chery a Catalunya. El president Salvador Illa va anunciar que la multinacional xinesa obrirà un centre a Cornellà de Llobregat dedicat a la recerca i el desenvolupament (R+D). Les oficines, que tindran una superfície de 2.000 metres quadrats, estaran operatives a partir d’aquesta tardor.

Després de reunir-se a la seu central de Wuhu amb el president del grup, Yin Tongyue, en el marc del seu viatge oficial al gegant asiàtic, Illa va concretar que des de les noves instal·lacions es donarà suport a escala global per al disseny i l’adaptació dels seus vehicles als estàndards de qualitat del mercat europeu. No obstant, encara no s’ha assenyalat la quantitat de la inversió ni els llocs de treball que implicarà.

Durant la trobada, Illa i Yin van firmar un compromís que els emplaça a continuar col·laborant i pel qual la Generalitat donarà suport al desenvolupament industrial i d’innovació tecnològica de la marca a Catalunya amb incentius regulatoris i també li proporcionarà una xarxa d’assistència per estar en contacte amb universitats i centres de recerca a fi de captar talent local. Per la seva banda, l’empresa promet reafirmar la seva aposta de desenvolupament a llarg termini en territori català i, en aquest marc, el president va presentar Barcelona com un lloc adequat per instal·lar la seva seu central a Europa.

"Relació bidireccional"

"És una relació bidireccional, com han de ser les relacions equilibrades i justes. Tothom ha de guanyar [...] Busquem relacions sòlides, no volem arrencades de cavall i parades de burro", va afirmar Illa, i va reblar que aquest nou acord permet continuar situant Catalunya en l’avantguarda de l’automoció a Espanya.

Chery, un dels principals fabricants automobilístics de la Xina, ja va firmar l’abril del 2024 un acord amb l’empresa EV Motors –propietària d’Ebro i BTech– de cara a produir cotxes a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca. La companyia opera a més de 80 mercats d’arreu del món i es manté com la marca xinesa que més ven en els mercats internacionals des de fa 22 anys.

Des del Govern celebren el nou pacte perquè enforteix els vincles amb una multinacional xinesa i perquè està relacionat amb un sector estratègic, en el qual Illa ha posat l’ull per tal d’exemplificar la seva aposta per una mobilitat sostenible. De fet, des del seu gabinet defensen que aquesta aliança està en plena sintonia amb el desplegament del pla d’impuls al vehicle elèctric, presentat pel Govern aquest febrer.

Però és també una conjunció clau per continuar estrenyent llaços amb altres empreses i exhibir la seva voluntat de reforçar la seva presència al continent. Actualment, hi ha més de 200 empreses xineses que tenen filials a Catalunya amb unes inversions per valor de 1.279 milions en els últims cinc anys, cosa que suposa un 300% més respecte al mateix període anterior. Aquesta circumstància situa la Xina com el cinquè país del món que més inverteix a Catalunya i el primer a escala asiàtica, cosa que genera més de 2.300 nous llocs de treball, especialment en projectes d’automoció, audiovisuals i tecnològics.

El tifó impacta en el viatge

Illa també va visitar ahir la seu de SEAT i Cupra a la ciutat de Hefei i va tancar la jornada amb una visita a AMES Group, una companyia catalana amb seu a Sant Feliu de Llobregat que està especialitzada també en el sector de l’automoció, concretament en la producció de peces estructurals sinteritzades. La marca preveu crear més de 200 llocs de treball en els pròxims cinc anys, i ampliar així el centenar d’empleats que té ara.

La previsió era marxar després cap a Shanghai, però l’alerta a causa del tifó va provocar la cancel·lació de trens i el tancament de les carreteres. Així que Illa va passar la nit a Wuhu, i recorrerà avui els 350 quilòmetres de distància, complint les restriccions de les autoritats xineses. Si res es torça, Illa arribarà amb tren a Shanghai a les 09.12 hores.

Notícies relacionades

La visita prevista inicialment al port es reduirà a una reunió amb les autoritats portuàries a les oficines, en què també participarà el president del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell.

Shanghai és l’última parada del seu viatge oficial, i allà es quedarà fins demà. En aquesta metròpolis té hora amb l’aerolínia China Eastern, el fabricant de materials per a bateries ICL-Dynanonics i la firma catalana, instal·lada al país, Ficosa. També oferirà una conferència econòmica davant empresaris xinesos i farà el balanç del seu primer any de mandat.

Temes:

Barcelona Govern