Un magistrat discrepant per proves "insuficients"
El juez Andrés Palomo. /
El magistrat Andrés Palomo, discrepa dels seus companys i argumenta que l’atribució a Álvaro García Ortiz de la filtració del correu en el qual la defensa de l’empresari reconeixia la comissió de dos delictes fiscals "no apareix suficientment justificada".
Considera que el patrimoni probatori posat de manifest durant la instrucció d’aquest assumpte és "prou insuficient" per asseure’l al banc dels acusats com a presumpte autor de la revelació de la informació continguda en l’esmentat correu electrònic "ni la premsa, ni la Presidència de Govern".
Notícies relacionadesSegons aquest magistrat, es necessita un patrimoni indiciari amb un nivell incriminatori justificatiu suficient de la perpetració "del delicte que no es presenta i a més que aquest nivell indiciari de la participació de l’investigat en la comissió del fet sigui almenys igual o superior a qualsevol altra hipòtesi".
L’únic indici addicional que esmenta el magistrat discrepant són diverses al·lusions al comportament processal de l’investigat; "se li retreu que no hagi col·laborat amb la investigació, que la dificultés especialment amb l’esborrament totes les trucades, converses, missatges i correus electrònics dels seus dispositius, així com les còpies que d’aquests hi pogués haver per la seva generació automàtica o induïda", afegeix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
