Illa respon a Azcón que agraeixi el treball amb les obres de Sixena
El president de la Generalitat, Salvador Illa, va replicar ahir al seu homòleg a l’Aragó, Jorge Azcón, que el que hauria de fer és "agrair" la preservació de les obres de Sixena que durant anys ha fet la Generalitat i el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), després que l’acusés de "mentir" i estar dificultant l’execució de la sentència que obliga a entregar les pintures murals del monestir a l’executiu aragonès.
"El primer és que hauria de començar agraint a les autoritats de Catalunya, i en concret al MNAC, la preservació d’unes pintures que, si no fos pel MNAC, avui no existirien", va etzibar Illa. "I el segon és que jo no menteixo, ell no ho sé. Jo no", va afegir en unes declaracions des de Pequín, on es troba de viatge oficial.
Acusacions
Notícies relacionadesTot això després que Azcón, en una entrevista concedida a La Razón, critiqués el cap del Govern català perquè assegura que li va dir que col·laboraria en l’execució de la sentència, però que després, "l’actitud de la Generalitat, el Ministeri i l’Ajuntament de Barcelona, que són els que formen part del patronat, ha sigut radicalment contrària al compliment". "L’experiència que he tingut [amb Illa] no ha sigut positiva. Quan ha vingut a l’Aragó i hem parlat d’aquest assumpte concret, m’ha dit una cosa, i després s’ha produït la contrària. Hi ha dues possibilitats, que em mentís o que no controli els organismes de Catalunya. Les dues són negatives", assenyala, en una conversa en què a més carrega contra el nou sistema de finançament.
Illa el va emplaçar a, "si realment vol resoldre" el tema de les obres de Sixena, "escriure la primera línia d’aquest capítol agraint al MNAC i a les persones de Catalunya que van salvar aquestes obres i que les han preservat durant molts anys". "Això és el que hauria de fer. Si no, no hi hauria obres avui", va insistir.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- La responsabilitat política Moment ‘Crim i càstig’, anàlisi
